THEORY AND METHODOLOGY OF DEVELOPMENT OF THE COMMUNICATIVE COMPONENT OF MEDIA EDUCATION IN PREPARING FUTURE ENGINEERS FOR THE PROFESSION
Abstract
This article discusses the philosophy and theory of media, the theory and methodology of developing the communicative component of media education in preparing future engineers for the profession of creating, recording, copying, distributing, storing, distributing, and perceiving. transmission of information by means of mass communication (mass media), by the author and is considered as a means of exchanging information between a mass audience, media education, as a special direction in pedagogical science, promoting the study of media laws by schoolchildren and students, the adaptation of students to the media world and works of media culture, mastering the language of the media, analysis of works of media culture, opinions and comments are presented.
References
Федоров А.В. Медиаобразование: социологические опросы. Таганрог: Изд-во Кучма, 2007. 228 с.Федоров, 2007, 250-б.
Педагогическая энциклопедия : В 2 т. / Гл. ред. В. Г. Панов. — Москва : Большая Рос. энцикл., 1993-1999.Педагогическая энциклопедия, 1993, 555-б
Усов Ю.Н. Кинообразование как средство эстетического воспитания и художественного развития школьников. Дисс. … д-ра пед. наук. – М., 1989. – 356 с.
Федоров А.В. Анализ персонажей медиатекстов на занятиях: творческие задания // Перемена. 2007. № 3. C. 15-21. Федоров, 2001, 38-б
Зазнобина, Л.С. Проект стандарта медиаобразования, интегрированного в гуманитарные и естественнонаучные дисциплины начального и среднего общего образования [Текст] / Л. С.Зазнобина. - М. : Просвещение, 1999. – 40 с.Зазнобина, 1998, 32-б.
Федоров А.В. Медиаобразование будущих педагогов. Таганрог: Изд-во Кучма, 2005. 314 с. Федоров, 2005, с. 331
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.