FENOMENAL (HODISAGA) YOʻNALTIRILGAN ASOSLANGAN TA’LIM
"Maqola"
Ushbu maqolaning maqsadi maqtov nutqini oʻrgatishda fenomenal yoʻnaltirilgan ta'lim yondashuvini qanday qoʻllash mumkinligini oʻrganishdir. Oʻquvchiga yoʻnaltirilgan, hodisaga asoslangan ta’lim - bu oʻquvchilarning izlanishlari va muammolarni hal qilish faoliyatiga asoslangan yangi fanlararo oʻqitish uslubi. Uning yangiligi shundan iboratki, bu jarayonda o‘quvchilarning o‘zlari o‘qituvchi rahbarligida mavzuni (hodisani) tanlashlari, u haqida nima bilishni xohlashlarini hal etishlari, o‘zlari tadqiqot qilishlari va savollariga javob berishlari, turli fanlardan mavjud bilimlardan foydalanish va qo‘llash; Ushbu mavzu uchun mos yechimlar maqsadlarni qoʻyadi. Biz PhBL yondashuviga xos boʻlgan ba’zi qadamlardan soʻng, bunday faoliyat uchun stsenariyni taklif qilamiz.
References
2. Hornby, A.S. Oxford Advanced Learner’s Dictionary. Ed. Wehmeier, S., Ashby, M., Sixth edition, 2000, Oxford University Press P. 990 Phenomenon-based Learning, (2022), [online] Disponibil: https://www.valamis.com/hub/phenomenon-based-learning [citat 02.01.2024]
3. Symeonidis V., Schwarz J. F. (). Phenomenon-Based Teaching and Learning through the Pedagogical Lenses of Phenomenology: The Recent Curriculum Reform in Finland. Forum Oświatowe, 28(2), 2016. P. 31–47.
4. Silander P. Digital Pedagogy. In P. Mattila, & P. Silander (Eds.), How to create the school of the future: Revolutionary thinking and design from Finland 2015. P. 9-26.
5. Taber K. S. (). Constructivism as educational theory: Contingency in learning, and optimally guided instruction. In J. Hassaskhah (Ed.), Educational Theory, New York, NY: Nova Science Publishers. 2011. P. 39–61.
6. Vygotsky L. S. Thought and language. Cambridge, MA: MIT Press. 1962.