STUDY OF EMOTIONAL INTELLIGENCE IN MODERN YOUTH
Abstract
The purpose of this article is to study one of the current problems for modern psychological science - the study of the characteristics of emotional intelligence in modern youth. The authors outline an analysis of the literature on the research problem, present the results of diagnosing the level of emotional intelligence in adolescents and high school students.
References
Андреева И. Н. Эмоциональный интеллект как феномен современной психологии: монография. – Новополоцк: ПГУ, 2011.
– 388 с.
Мухина В. С. Возрастная психология: Феноменология развития, детство, отрочество: учеб. – М.: ACADEMIA. – 1999. – 456
с.
Фетискин Н. П., Козлов В. В., Мануйлов Г. М. Диагностика «эмоционального интеллекта» (Н. Холл) // Социальнопсихологическая диагностика развития личности и малых групп. – М.: Изд-во Института Психотерапии. – 2002. – C. 57–
YUSUPOVA, G. (2024). FARGʻONA IQTISODIY RAYONIDA KIMYO, NEFT-GAZ QAZIB OLISH ISHLARI VA QISHLOQ XO ‘JALIGINING HOLATI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 46-47.
AZAMATOVA, G. (2024). KARL POPPER TA’LIM KONTSEPTSIYASI KONTEKSTIDA ERKINLIK FENOMENINING FALSAFIY-AXLOQIY TAHLILI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 48-50.
ALIMOVA, M. (2024). ANDRAGOGIK TA’LIMDA O ‘ZBEK TILINI O ‘QITISHNING ILMIY-NAZARIY ASOSLARI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 51-53.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.