MECHANISMFOR IMPROVINGTHE PROCESS OF PREPARING CHILDREN FOR SCHOOL
Abstract
This article reflects the mechanisms for improving the process of preparing children for school, the peculiarities of the manifestation of psychological factors in the process of preparing children for school, their importance and their scientific analysis.
References
Action Learning –How does it work in practice? MIT Sloan Management. Retrieved 2016-03-16 Archived2016-03-08 at theWayback Machine.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2022–2026 yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi to‘g‘risida”gi PF-60-sonli Farmoni. 2022 yil 28 yanvar. 3. Алферов А.Д. Психология развития школьник. Изд-во: Феникс, 2001.-384с.
Гуткина Н.И. Психологическая подготовка к школе. - М. НПО "Образование", 1996. – стр 67
Венгер, А.Л., Поливанова, К.Н. Особенности принятия учебных заданий детьми шести лет // Вопросы психологии: науч.жур.- М.: 2003.- №4.46-48 с.
Нижегородцева Н. Развитие познавательных процессов и личности в старшем дошкольном возрасте: уч. пособие. Ярославль, 1996. 35-36 с.
Выготский Л.С. Вопросы детской психология // СПб., - М., 1997. 5 с.
Xalbayeva G.A. Zamonaviy psixologiyada bolalarni maktab ta’limiga tayyorgarligining psixologik muammolari // Ilmiy axborotnoma. Samarqand. – 2020. - №2. B. 151-158
Xalbayeva G.A. Bolalarni maktabga tayyorlashning innovatsion-psixologik mexanizmlari // Psixologiya fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. – Toshkent, 2023. – 55 b.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.