FACTORS AFFECTING THE FORMATION OF PRE-SUICIDAL BEHAVIOR IN PERSONS AND WAYS TO ELIMINATE THEM
Abstract
The article examines the factors influencing the formation of pre-suicidal behavior in a person and ways to eliminate them. The theoretical and practical aspects of the problem are described, as well as the scientific research carried out by scientists in this direction. Research conducted by the author shows that the study of this problem is still very relevant today.
References
Амбрумова А.Г. Суицидальное поведение как объект комплексного изучения. / В кн.: Комплексные исследования в суицидологии. Тр. Моск. НИИ психиатрии, Москва., вт. изд. 2009. – 224 с.
Бородин Д.П., Коровин А.Н.Особенности суицидального поведения подростков, злоупотребляющих алкоголем и лекарственными препаратами // Сравнительно-возрастные исследования в суицидологи/ Сборник научных трудов// М., 2007. – 186 с.
Вроно Е.М. Особенности суицидального поведения детей и подростков с различными типами депрессий: Автореф. . канд. мед. наук. М., 2006. – С.11-12.
Ефремов, B.C. Основы суицидологии / В. С. Ефремов. – СПб. : Диалект, 2004. – 480 с.
Usmanov E.SH. O‘zbek xotin-qizlari sutsidal xulqining (o‘zini yondirishning) yosh psixologik xususiyatlari. Pixol. fan. nomz... dis. avtoref. – T.,1993. – 29 b.
Shoumarov G‘.B., Sog‘inov N.A, Qodirov U.D, Paluanova Z.D. Suitsid holatlarini tadqiq etish: muammo va yechimlar / Uslubiy qo‘llanma. O‘zbekiston Respublikasi mahalla va oilani qo‘llab-quvvatlash vazirligi huzuridagi “Mahalla va oila” ilmiy-tadqiqot instituti. – Toshkent: “Ilm-ziyo-zakovat”, 2020. –144 b.
АБДУЛЛАЕВА, О. (2024). ЦИФРОВЫЕ МЕТОДЫ СОЗДАНИИ ДИНАМИЧЕСКОГО САЙТА ДЛЯ ВОУ. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 63-67.
XUDAYBERGENOVA, M. (2024). O ‘ZBEKISTON TA’LIM TIZIMIDA MUSIQA O ‘QITISHNING SHAKLLANISH BOSQICHLARI VA TAVSIFI. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 223-225.
XOSHIMOVA, D. (2024). USING TYPES OF TRANSLATION WITH INTER-ACTIVE METHODS DURING ENGLISH LESSONS. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 221-222.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.