METHODS OF DEVELOPMENT OF THE EDUCATIONAL PROCESS USING M-LEARNING TECHNOLOGIES
Abstract
Since mobile technologies affect the possibilities of organizing the educational process, this work proposes a classification of teaching methods based on the distribution of different forms of student activity and their connection with didactic tasks. Visual programming method allows students to develop their algorithmic skills based on their basic knowledge of programming tools. This article describes the structural aspects of the didactic task teaching method using M-learning technologies
References
Амиров, А. Ж. Роль современных мобильных приложений в учебном процессе вуза / А. Ж. Амиров, А. М. Ашимбекова,
А. Е. Темирова. — Текст : непосредственный // Молодой ученый. — 2017. — № 1 (135). — С. 13-15. — URL:
https://moluch.ru/archive/135/37927/ (дата обращения: 01.04.2024).
Голицына И. Н., Половникова Н. Л. Мобильное обучение как новая технология в образовании // Образовательные
технологии и общество. 2011. № 1. С. 241–252.
Виневская А. В. Использование потенциала информационных технологий в создании мобильной образовательной среды
// Концепт. 2012. № 9. С. 78–84.
Самарина, А. Е. (2015). STEM-игры с дополненной реальностью. Электронный ресурс. URL: http://samarina-it. blogspot.
ru/2015/07/stem. html (дата обращения 07.08. 2019).
Холодная М.А. Психология интеллекта. Парадоксы исследования // М.А.Холодная. - СПб.: ИЗд-во Питер, 2002 - 272с.
XAMIDULLAYEVA, M. (2024). XO ‘JALIK YURITUVCHI SUBYEKTLAR MOLIYASI–DAVLAT MOLIYAVIY SALOHIYATINING ASOSIDIR. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 211-212.
ADILOV, Z. (2024). MAHMUD AZ-ZAMAXSHARIYNING HAYOTI VA ILMIY MEROSI. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 71-73.
KARIMOV, N. Z. (2024). AMIR HAYDAR DAVRIDA BUXORO AMIRLIGIDAGI HARBIY SOHA VA QO ‘SHIN AHVOLI. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 8-10.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.