DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL COMMUNICATIVE COMPETENCE IN THE PROCESS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGE

  • Guzal NURULLAEVA independent researcher University of Public safety of the Republic of Uzbekistan
Keywords: communicative model of teaching foreign language communication, motivation of communicative orientation, ways of activating communicative skills, professionally oriented education.

Abstract

This article describes the process of developing the foreign language professional and communicative competence of students at the stage of higher education. The author gives an example of a methodology of using situations in foreign language classes to develop students' business communication skills in order to increase their motivation. The analysis of methods allowing to form the ability of students to use foreign language as a tool for communication and information exchange is also carried out.

References

1. Борозенец Г.К. Формирование иноязычной коммуникативной компетентности будущих специалистов: Интегративный подход. – Воронеж: ВГУ, – 2003. –248 с.
2. Локтюшина Е.А. Иностранный язык в профессиональной деятельности современного специалиста: проблемы языкового образования: монография. – Волгоград: Изд-во ВГСПУ «Перемена», –2012. –238 с.
3. Матухин Д. Л. Профессионально ориентированное обучение иностранному языку студентов нелингвистических специальностей // Язык и культура. – 2011. № 2. С. 121 – 129.
4. Пустовалова Ж.С. Иностранный язык как средство развития коммуникативной компетенции студентов технического вуза //Вестник Казанского технологического университета. – 2011. - № 6. С. 283- 287.
5. Stern. H. H. Fundamental concepts of language teaching. Oxford: Oxford University Press, 1983. Studies in Second Language Acquisition. 1985; 7(2):251-253.
Published
2024-02-27
How to Cite
Guzal NURULLAEVA. (2024). DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL COMMUNICATIVE COMPETENCE IN THE PROCESS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGE. News of the NUUz, 1(1.2.1), 159-162. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.2.1.1172