CONCEPTS AND FEATURES OF GAMIFICATION IN THE EDUCATIONAL FIELD
Keywords:
gamification, motivator, gamified approaches to learning, theory of self-determination, competence, motivation
Abstract
This article discusses the benefits of gamification in the learning process and its role in improving the effectiveness of education. The modern period places great demands on the teacher and students, the main thing in these requirements is the effectiveness of the lesson, its quality, the organization of various interesting training sessions on the formation of knowledge and skills among students and achieving the expected result through them.
References
1. Мирзиеёв Ш.М. Мы все вместе построим свободное демократическое и процветающее государство Узбекистан. – Ташкент: Узбекистон, 2016. – с.39.
2. Воронова Е.Н. Современные технологии и методы обучения иностранному языку в вузе. Журнал Перспективы науки и образования, 2014. № 1.,с.27
3. Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. – М., 1998, 53с.
4. Ушинский К.Д. «История воображения»1990,т.2 с.483
5. Горбатова М.К., Назипова М.А. Методики преподавания в высшей школе: Учебное пособие. – Н. Новгород: ИНГУ, 2012. – 53 с.
6. Макаренко А.С. Педагогические сочинения. Педагогические сочинения в
7. восьми томах. Том 4. – Москва, «Педагогика», 1984. – 400 с
8. Газман, О.С. В школу-с игрой. /C. О Газман. – М.: Просвещение,1991. – 193с
9. Выготский Л.С. Воображение и творчество в детском возрасте.
10. Психологический очерк. – М., 1987, 56 с.
11. Кавтарадзе Д.Н. Обучение и игра. – М., Просвещение, 2009, - 176 с.
2. Воронова Е.Н. Современные технологии и методы обучения иностранному языку в вузе. Журнал Перспективы науки и образования, 2014. № 1.,с.27
3. Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. – М., 1998, 53с.
4. Ушинский К.Д. «История воображения»1990,т.2 с.483
5. Горбатова М.К., Назипова М.А. Методики преподавания в высшей школе: Учебное пособие. – Н. Новгород: ИНГУ, 2012. – 53 с.
6. Макаренко А.С. Педагогические сочинения. Педагогические сочинения в
7. восьми томах. Том 4. – Москва, «Педагогика», 1984. – 400 с
8. Газман, О.С. В школу-с игрой. /C. О Газман. – М.: Просвещение,1991. – 193с
9. Выготский Л.С. Воображение и творчество в детском возрасте.
10. Психологический очерк. – М., 1987, 56 с.
11. Кавтарадзе Д.Н. Обучение и игра. – М., Просвещение, 2009, - 176 с.
Published
2024-03-28
How to Cite
Машхура ХАФИЗОВА. (2024). CONCEPTS AND FEATURES OF GAMIFICATION IN THE EDUCATIONAL FIELD. News of the NUUz, 1(1.2.1), 220-223. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.2.1.1203
Section
Articles