METHODOLOGY FOR THE DEVELOPMENT OF MATHEMATICAL LITERACY IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS BASED ON MENTAL OPERATIONS
Abstract
This article proposes a methodology for cultivating mathematical literacy by emphasizing mental operations, such as analysis, synthesis, comparison, abstraction, and generalization. Through a combination of structured lesson plans, hands-on learning, and teacher development, this approach aims to foster a deeper understanding of mathematical concepts in young learners. We explore the theoretical underpinnings, implementation strategies, and expected outcomes, providing a comprehensive guide for educators seeking to improve mathematical literacy in primary schools.
References
Белошистая, А. В. Развитие логического мышления младших школьников: учеб. пособие для вузов / А. В. Белошистая, В.
В. Левитес. - 2-е изд. - М. : Юрайт, 2020. - 129 с.
Далингер, В. А. Методика обучения математике в начальной школе : учебное пособие для вузов / В. А. Далингер, Л. П.
Борисова. - 3-е изд., испр. и доп. - М.: Юрайт, 2024. - 222 с.
Карпова Е.Г. Игровые технологии на уроках математики. http://www.uchportal.ru/publ/15-1-0-1105
Коваленко В. Г., Дидактические игры на уроках математики/ В. Г. Коваленко. - М.: Просвещение, 2002. - 280 с.
Mamadjanova M. K. Matematika o‘qitish metodikasi.- T.: Innovatsiya-Ziyo, 2022.
Селевко Г. К. Современные образовательные технологии: Учебное пособие / Г. К. Селевко – М.: Народное образование,
- 256 с.
Петрова, Е. А. Методика обучения математике в начальной школе. - М.: Издательство «Просвещение», 2020.
Сидорова, О. Б. Интерактивные методы в обучении математике. - СПб.: Издательство «Лань», 2019.
Иванов, В. П. Игровые технологии в образовательном процессе. - Казань: Издательство «Феникс», 2018.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.