FEATURES OF TEACHING RECEPTIVE LANGUAGE SKILLS
Keywords:
Reading skills, methodology, receptive skills, listening skills, quality of education, qualifications.
Abstract
This article discusses teaching receptive speech skills in a foreign language and its features. It examines the views of scientists on methods of teaching receptive knowledge of language, the general classification and aspects of this skill, the interpretation of speech activity, as well as each of the listening and reading skills separately.
References
1. Suvonova.N.N.”Xorijiy til o‘qitishda talabalar bilimini baholash”, Samarqand-2014,5-bet.
2. Дмитрусенко Инна Николаевна. Обучение иноязычной рецептивной лексике студентов психологических факультетов в процессе самостоятельного чтения.
3. Методика обучения иностранным языкам» — Соловова Елена Николаевна.стр-272 (2008)
4. Красноборова Анастасия Андреевна.Пермь 2010.
5. Начарова Л.А. Способы чтения и показателы их оценования в современной начальной школе. ФГБОУ ВО «Кубанский государственный университет»
2. Дмитрусенко Инна Николаевна. Обучение иноязычной рецептивной лексике студентов психологических факультетов в процессе самостоятельного чтения.
3. Методика обучения иностранным языкам» — Соловова Елена Николаевна.стр-272 (2008)
4. Красноборова Анастасия Андреевна.Пермь 2010.
5. Начарова Л.А. Способы чтения и показателы их оценования в современной начальной школе. ФГБОУ ВО «Кубанский государственный университет»
Published
2024-01-24
How to Cite
Shaxribonu RAXIMOVA. (2024). FEATURES OF TEACHING RECEPTIVE LANGUAGE SKILLS. News of the NUUz, 1(1.1), 136-139. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.1.406
Section
Articles