THE ROLE OF PHYSICAL EXPERIMENTS AND LABORATORY TRAINING IN PREPARING STUDENTS FOR PROJECT ACTIVITIES

  • Odinaxon ISMANOVA Namangan davlat universiteti dotsenti
Keywords: Laboratory work, training, project activity, physical experiment, student, creativity, aerodynamic drag, virtual laboratory.

Abstract

Improving the content of education and the methods of providing it, which are considered as the main factors affecting the quality of education, is an urgent problem. One of the modern methods of training highly qualified, creative and systemically thinking specialists in the higher education system based on international standards is the method of project activity. In this work, methods of activating the cognitive activity of students by performing laboratory work and conducting physical experiments are highlighted. To do this, for example, students are given several physical tasks in the form of laboratory work.

References

Килпатрик, В. Метод проектов. Применение целевой установки в педагогическом процессе / В. Килпатрик. - Л.: БрокгаузЕфрон, 1925. - 43 с.

Кудинова О.С., Скульмовская Л.Г. Проектная деятельность в вузе как основа инноваций // Современные проблемы науки

и образования. – 2018. – № 4.; URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=27928

Bobaxo‘jaev U., Ismanova O., Yarimo‘tkazgichlar fizikasi mutaxassislarini kreativlik xususiyatlarini shakllantirishda loyihalash

faoliyatini ahamiyati. // “Yarim o‘tkazgichli opto- va nanoelektronika, muqobil energiya manbalari hamda ularning istiqbollari”

mavzusida Xalqaro ilmiy-amaliy konferentsiya. – Andijon, 2023. 12–13 oktabr. B. 362–365.

Ismanova O. The importance of designing activities in the formation of creativity characteristics of physics students. European

Journal of Education and Applied Psychology. scientifc Journal 2023. №4. https://doi.org/10.29013/EJEAP-23-4-72-76

Виленский М.Я., Образцов П.И., Уман А.И. Технологии профессионально-ориентированного обучения в высшей школе.

Педагогическое общество России, М., 2004

Аршинов В.И. Эксперимент как форма научной практики. Материалистическая диалектика как обўая теория развития.

М., 1982 г. С 1-3.

А.С. Черняева. “Структура научного знания”. Учебное пособие для аспирантов и соискателей. – Красноярск: СибГТУ,

г.

А.Г. Шеина. Физический практикум. Часть 2: Учебное пособие /Под ред. А.Г. Шеина; ВолгГТУ. Волгоград, 2003. - 193 с.

Рахмонов Р.К., Методические разроботки к лабораторным работам по физике. Душанбе. ЭР-гриф. 2019

Калашников С.Г., Электричество. Учебная пособия для физической специальностей высших учебных заведений. Москва.

Физматлит. 2003 г

XAMIDULLAYEVA, M. (2024). XO ‘JALIK YURITUVCHI SUBYEKTLAR MOLIYASI–DAVLAT MOLIYAVIY SALOHIYATINING ASOSIDIR. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 211-212.

ADILOV, Z. (2024). MAHMUD AZ-ZAMAXSHARIYNING HAYOTI VA ILMIY MEROSI. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 71-73.

KARIMOV, N. Z. (2024). AMIR HAYDAR DAVRIDA BUXORO AMIRLIGIDAGI HARBIY SOHA VA QO ‘SHIN AHVOLI. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 8-10.

Published
2024-11-15
How to Cite
ISMANOVA, O. (2024). THE ROLE OF PHYSICAL EXPERIMENTS AND LABORATORY TRAINING IN PREPARING STUDENTS FOR PROJECT ACTIVITIES. News of the NUUz, 1(1.5), 101-103. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.5.5255