HISTORY OF THE DEVELOPMENT OF MEDIA LITERACY IN GOVERNMENT AGENCIES

  • Mansur YUNUSOV Davlat boshqaruvi akademiyasi kafedra mudiri, PhD
Keywords: state, campaigning, media, civil service, government agency, politics, media literacy, society, news.

Abstract

This article examines the history of the development of media literacy in government agencies and its significance today, studies materials based on scientific and practical experience, and develops proposals and recommendations for civil servants.

References

Е. В. Сорокина, Д. О. Селентьева, В. А. Сурина, & Е. А. Черкасова (2019). Роль СМИ в формировании

положительного имиджа государственного служащего. Международный журнал гуманитарных и естественных

наук, (4-1), 142-145. doi: 10.24411/2500-1000-2019-10726

Haider, J., & Sundin, O. (2022). Paradoxes of Media and Information Literacy: The Crisis of Information. Paradoxes of

Media and Information Literacy: The Crisis of Information (pp. 1–174). Taylor and Francis.

https://doi.org/10.4324/9781003163237

Е. В. Сорокина, Д. О. Селентьева, В. А. Сурина, & Е. А. Черкасова (2019). Роль СМИ в формировании

положительного имиджа государственного служащего. Международный журнал гуманитарных и естественных

наук, (4-1), 142-145. doi: 10.24411/2500-1000-2019-10726

Mihailidis, P. (2023). Civic media literacies: In Journalism, Society and Politics in the Digital Media Era (pp. 10–27).

Intellect Books. https://doi.org/10.2307/j.ctv36xw03x.4

Mihailidis, P. (2018). Media Literacy’s Civic Problem 1. In Civic Media Literacies (pp. 23–51). Routledge.

https://doi.org/10.4324/9781315526058-2

Н. В. Демчук (2016). Медиаобразование будущих государственных и муниципалных служащих. Журналистский

ежегодник, (5), 29-32.

Bykov, I., & Medvedeva, M. (2021). Importance of Media Literacy for Political Communication in Russia. Journal of

Political Research, 5(4), 7–22. https://doi.org/10.12737/2587-6295-2021-5-4-7-22

Е. В. Сорокина, Д. О. Селентева, В. А. Сурина, & Е. А. Черкасова (2019). Рол СМИ в формировании

положителного имиджа государственного служащего. Международный журнал гуманитарных и естественных

наук, (4-1), 142-145. doi: 10.24411/2500-1000-2019-10726

BARATOVA, K. (2024). BOSHLANG ‘ICH SINFDA O ‘QITUVCHINING SHAKLLANISHI VA METODIKASI. News of the NUUz, 1(1.8. 1), 80-82.

BOZOROV, V. (2024). TA’LIMNI TRANSFORMATSIYALASH SHAROITIDA MAKTAB O ‘QITUVCHILARINING PEDAGOGIK MALAKASINI OSHIRISHNING ZAMONAVIY METODLARI. News of the NUUz, 1(1.8. 1), 83-85.

BOYMATOV, B. (2024). UMUMTA’LIM MAKTABLARIDA TABIIY FANLARNI O ‘QITISH TEXNOLOGIYALARI. News of the NUUz, 1(1.8. 1), 86-88.

Published
2024-10-16
How to Cite
YUNUSOV, M. (2024). HISTORY OF THE DEVELOPMENT OF MEDIA LITERACY IN GOVERNMENT AGENCIES. News of the NUUz, 1(1.5.2), 220-223. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.5.2.4250