МОДЕЛЬ ПОВЫШЕНИЯ КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАНИЯ НА ОСНОВЕ ИНТЕГРАЦИИ СЕМЬИ И ШКОЛЫ

  • Ozoda TURGANBOYEVA, Toshkent sh., Yangihayot tumani, 285-sonli umumta’lim maktabi o‘qituvchisi
Ключевые слова: Образовательная модель, концепция, Закон «Об образовании», коммуникативная деятельность, познавательный этап, рефлексивный этап, интегративный процесс.

Аннотация

This article looks into the issues of mutual cooperation in pedagogy in the context of the integration of family, school and neighborhood. Researching modern aspects of education, modern trends of pedagogy were analyzed and new methodological approaches based on national characteristics were discussed. During the years of independence, the problems of pedagogy and their solutions, as well as specific proposals, were developed within the framework of the research.

Литература

1. https://president.uz
2. “Баркамол авлод тарбиясида оила, маҳалла ва таълим муассасалари ҳамкорлиги концепсияси”. Вазирлар маҳкамасининг 2012 йил 19 июндаги 175-сонли қарори.
3. Абдуллаева Ш.А. Ҳамкорлик педагогикаси. – Т.: Фан ва технология, 2017. – 178 б.
4. Хайкин В.Л., Григорьев Д.В. Детско-взрослая созидающая общность как институт воспитания // Психологическая наука и образование psyedu.ru. – 2014. – №2. – С.75-80.
Опубликован
2024-03-27
Как цитировать
Ozoda TURGANBOYEVA,. (2024). МОДЕЛЬ ПОВЫШЕНИЯ КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАНИЯ НА ОСНОВЕ ИНТЕГРАЦИИ СЕМЬИ И ШКОЛЫ . Вестник УзМУ, 1(1.2.1), 204-207. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.2.1.1198