ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧРЕЖДЕНИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ ПЕДАГОГА-ВОСПИТАТЕЛЯ

  • Surayo RUSTAMOVA O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti o‘qituvchisi
Ключевые слова: Педагог-педагог, личность ребенка, психологические знания, траектория, психологическое сопровождение, обучение ребенка

Аннотация

В данной научной статье освещены психологические знания педагогов дошкольных образовательных учреждений, психологические подходы в их отношениях с детьми.

Литература

1. Law of the Republic of Uzbekistan on Primary Education and Upbringing. T.: December 16, 2019, Resolution No. UP-595. Legislative documents in the national database, December 17, 2019, No. 03/19/595/4160.
2. Mirziev Sh.M. We Shape Our Great Future Together with Our Dignified and Wise People. - T .: Uzbekistan, 2017, p. 488.
3. Abdakimova M.K. Organizational-Pedagogical Foundations of the Development of the Primary Education System in the Republic of Uzbekistan (1991-2000). Diss. for the degree of pedagogical sciences. - T.: 2004. - 176 p.
4. Bykova N.A. Problems of Preschool Education Development in the Modern World. Innovations in Science. – 2016. – No. 6 (7). P. 25-28.
5. Dubrova V.P. Theoretical and Methodological Aspects of Interaction between Kindergarten and Family: Textbook. – Minsk, 1997. – 74 p.
Опубликован
2024-03-07
Как цитировать
Surayo RUSTAMOVA. (2024). ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧРЕЖДЕНИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ ПЕДАГОГА-ВОСПИТАТЕЛЯ. Вестник УзМУ, 1(1.3), 192-194. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.3.1352
Раздел
Статьи