СТРАТЕГИИ ОБУЧЕНИЯ ДЕТЕЙ С ИНВАЛИДНОСТЬЮ
Аннотация
В данной статье исследуются различные стратегии обучения, направленные на создание инклюзивной среды обучения для детей с ограниченными возможностями. В исследовании описывается внедрение инклюзивного образования, рассматриваются методы реализации эффективных стратегий обучения, анализируются результаты их применения, а также обсуждаются последствия и будущие направления для повышения образовательного опыта детей с ограниченными возможностями.
Литература
2. Turnbull, H. R., & Turnbull, A. P. Exceptional lives Special education in today's schools (8th ed.). Pearson. 2015
3. Hallahan, D. P., Kauffman, J. M., & Pullen, P. C. Exceptional learners: An introduction to special education (13th ed.). Pearson. 2018
4. Mastropieri, M., & Scruggs, T. The inclusive classroom: Strategies for effective instruction (6th ed.). 2017
5. Salend, S. J. Creating inclusive classrooms: Effective and reflective practices (8th ed.). 2021
6. Vaughn, S., Bos, C.S., &SchummJ.S. Teaching students who are exceptionally diverse and at risk in the general education classroom. Boston 2021
7. McLeskey .J ,Rosenberg . M ,&Westling . D.L. Inclusion : Effective practices for all students. 2020
8. Pugach,M.C& Blanton L.P. Special Education at the crossroads :Reflections and continuing challenges. Routledge 2022
9. Harvey,S.&Yssel,N. Collaborating,Colluding and Contesting :The Engaging in Interprofessional Collaboration for Special Educational Needs.Springer 2020
10. Giangreco,M.F Quick guide to inclusive education :100 key questions answered.Teachers College Press. 2020
11. Douvanis,G.A.&Harvey,W.J. The Handbook of research on special education teacher preparation.IAP. 2021