ДИФФЕРЕНЦИАЛЬНЫЕ ИНСТРУКЦИИ: ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МНОГОУРОВНЕВЫХ ЗАДАНИЙ НА ЗАНЯТИЯХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА КАК ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК

  • Nilufar JAMOLIDDINOVA Senior EFL Lecturer, English Language Faculty Namangan State University
Ключевые слова: Differensiatsiya, tabaqalashtirilgan ko'rsatmalar, ingliz tili darslari, ko'p bosqichli, ko'p bosqichli vazifa.

Аннотация

 В статье основное внимание уделяется важности дифференциации инструкций, а также правильному распределению задач на занятиях английского языка. Эмпирические исследования показывают, что существует проблема в реализации элементов дифференцированных инструкций (ДИ) на практике, и многим преподавателям не хватает знаний или опыта для использования многоуровневых заданий на уроках английского языка. В статье изложена ключевая информация и элементы разработки многоуровневых заданий, основанные на эмпирических исследованиях и обзорах литературы.

Литература

1. Decree of the President of the Republic of Uzbekistan № PF-60 “ON THE DEVELOPMENT STRATEGY OF NEW UZBEKISTAN FOR 2022 - 2026” dated January 28, 2022. lex.uz/docs/5841077#5843303
2. Nilufar Akramjonovna Jamoliddinova & Sherzod Abdug’ani o’g’li Valijonov. THE CONCEPTS OF "COMPETENCE" AND "COMPETENT" AND THEIR ANALYSIS BASED ON SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL LITERATURE REVIEWS. Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal, 1(01), 2021, 148–156. Retrieved from http://mentaljournal-jspu.uz/index.php/mesmj/article/view/62
3. Jessica Hockett. Differentiation Handbook: Strategies and Examples: Grades 6–12. Tennessee Department of Education. 2018
4. Jamoliddinova, N. APPLICATION OF DIFFERENTIATED INSTRUCTIONS IN ENGLISH CLASSES. Western European Journal of Linguistics and Education, 2(2), 2024, 14-20.
5. https://westerneuropeanstudies.com/index.php/2/article/view/315
6. Gregory, G. H. Differentiated instructional strategies in practice: Training, implementation, and supervision. Thousand Oaks, CA: Corwin. 2008.
7. Tomlinson, C. A. Fulfilling the promise of the differentiated classroom. Alexandria, VA: ASCD. 2003.
8. Tomlinson, C. A., & Allan, S. D. Leadership for differentiating schools and classrooms. Alexandria, VA: ASCD. 2000.
9. Robinson, P. (2003). Attention and memory during SLA. In C. J. Doughty, & M. H. Long (Eds.). The Handbook of Second Language Acquisition. Malden, MA: Blackwell Publishing. p. 631-678.
10. Richards, M. R. E. & Omdal, S. N. Effects of tiered instruction on academic performance in a secondary science course. Journal of Advanced Academics, 18, 2007, p. 424–453.
11. Natasha Pourdana & Mehdi Shahpouri Rad. Differentiated Instructions: Implementing Tiered Listening Tasks in Mixed-Ability EFL Context. Journal of Modern Research in English Language Studies, Vol. 4, No. 1, 2017.p.69-87.
12. Sally Wai-Yan Wan. Differentiated instruct ion: Hong Kong prospective teachers’ teaching efficacy and beliefs, Teachers and Teaching: theory and practice, 2015. DOI: 10.1080/ 13540602.2015.1055435
13. Marvin S. Canquea, Glenn A. Trinidadb, Mary Jane P. Cortesc. Differentiated Instruction through Tiered Activities in Teaching Geometry to the Junior High School students. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education Vol.12 No.6, 2021, p. 5373-5380.
Опубликован
2024-04-05
Как цитировать
Nilufar JAMOLIDDINOVA. (2024). ДИФФЕРЕНЦИАЛЬНЫЕ ИНСТРУКЦИИ: ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МНОГОУРОВНЕВЫХ ЗАДАНИЙ НА ЗАНЯТИЯХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА КАК ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК. Вестник УзМУ, 1(1.4), 98-101. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.4.2010
Раздел
Статьи