ЗНАЧЕНИЕ РИСОВАНИЯ В УМСТВЕННОМ РАЗВИТИИ ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНИКА

  • Xolida SALAHIDINOVA Senior teacher of “Social humanitarian and pedagogy” department of “Kokand University” Andijan branch, PhD
Ключевые слова: Дошкольный возраст, изобразительное искусство, интересы, рисование, дети, познавательные процессы

Аннотация

В данной статье рассматривается значение интереса дошкольников к изобразительному искусству и рисованию в развитии психологических познавательных процессов.

Литература

Akramova F.A. Pedagogical psychology. Text of lectures. Tashkent 2005.

Ghaziev E.G. Psychology of ontogenesis. - T.: Publisher, 2010. - 360 p.

Davletshin MG and others. Young people and pedagogical psychology. T.TDPU 2009.

Davletshin MG, Toychieva S. General psychology. - Tashkent, 2002. - 230 p.

Lisina M.I. Formirovanie lichnosti rebenka v obshchenii / - spb.: Peter 2009 g.

Salakhidinova Kh.Kh. Factors affecting the formation of visual art motives in preschool children. A scientific-practical online

conference at the Tashkent State University of Uzbek Language and Literature named after Alisher Navoi on the topic “Modern

scientific directions of teaching humanities”. 19.04. 2022 year.

Salakhidinova, K. H. (2024). The importance of the social environment in the formation of motiv in visual arts in preschool

children. Active researcher, 1(2), 21-27.

Haliljonovna, S. K. (2024). Psychological possibilities of forming interests in visual arts in preschool children. Galaxy

International Interdisciplinary Research Journal, 12(3), 438-442.

Опубликован
2024-09-08
Как цитировать
SALAHIDINOVA, X. (2024). ЗНАЧЕНИЕ РИСОВАНИЯ В УМСТВЕННОМ РАЗВИТИИ ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНИКА. Вестник УзМУ, 1(1.8), 160-162. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.8.3198
Раздел
Статьи