ЗНАЧЕНИЕ РИСОВАНИЯ В УМСТВЕННОМ РАЗВИТИИ ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНИКА
Аннотация
В данной статье рассматривается значение интереса дошкольников к изобразительному искусству и рисованию в развитии психологических познавательных процессов.
Литература
Akramova F.A. Pedagogical psychology. Text of lectures. Tashkent 2005.
Ghaziev E.G. Psychology of ontogenesis. - T.: Publisher, 2010. - 360 p.
Davletshin MG and others. Young people and pedagogical psychology. T.TDPU 2009.
Davletshin MG, Toychieva S. General psychology. - Tashkent, 2002. - 230 p.
Lisina M.I. Formirovanie lichnosti rebenka v obshchenii / - spb.: Peter 2009 g.
Salakhidinova Kh.Kh. Factors affecting the formation of visual art motives in preschool children. A scientific-practical online
conference at the Tashkent State University of Uzbek Language and Literature named after Alisher Navoi on the topic “Modern
scientific directions of teaching humanities”. 19.04. 2022 year.
Salakhidinova, K. H. (2024). The importance of the social environment in the formation of motiv in visual arts in preschool
children. Active researcher, 1(2), 21-27.
Haliljonovna, S. K. (2024). Psychological possibilities of forming interests in visual arts in preschool children. Galaxy
International Interdisciplinary Research Journal, 12(3), 438-442.
Copyright (c) 2024 Вестник УзМУ
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-ShareAlike» («Атрибуция — Некоммерческое использование — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.