ВЛИЯНИЕ ИСТОРИЧЕСКИХ ПАМЯТНИКОВ АНГЛИИ НА РАЗВИТИЕ КРЕАТИВНОСТИ У ПОДРОСТКОВ ПРИ ИЗУЧЕНИИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

  • Гавхар ПИРМАНОВА Доктор философии (PhD) по педагогическим наукам НавГПИ
Ключевые слова: Исторические памятники, креативность, изучение английского языка, подростки, культурное наследие.

Аннотация

В данной статье исследуется влияние исторических памятников Англии на развитие креативности у подростков в процессе изучения английского языка. Проведен анализ существующей литературы по данной теме, рассмотрены различные подходы к использованию культурного наследия в образовательном процессе.

Литература

Kramsch, C. (2013). Culture in foreign language teaching. Iranian Journal of Language Teaching Research, 1(1), 57-78.

Byram, M. (2008). From foreign language education to education for intercultural citizenship: Essays and reflections. Multilingual

Matters.

Liddicoat, A. J., & Scarino, A. (2013). Intercultural language teaching and learning. John Wiley & Sons.

Dörnyei, Z., & Csizér, K. (1998). Ten commandments for motivating language learners: Results of an empirical study. Language

teaching research, 2(3), 203-229.

Gilmore, A. (2007). Authentic materials and authenticity in foreign language learning. Language teaching, 40(2), 97-118.

Henson, D. (2008). The heritage sector and education. In Heritage and Education (pp. 49-62). Routledge.

Beckett, G. H. (2002). Teacher and student evaluations of project-based instruction. TESL Canada journal, 52-66.

Cheng, H. F., & Dörnyei, Z. (2007). The use of motivational strategies in language instruction: The case of EFL teaching in

Taiwan. Innovation in Language Learning and Teaching, 1(1), 153-174.

Hedge, T. (2001). Teaching and learning in the language classroom (Vol. 106). Oxford,, UK: Oxford University Press.

Ellis, R. (2003). Task-based language learning and teaching. Oxford University Press.

Fisher, R. (2005). Teaching children to think. Nelson Thornes.

Stoller, F. (2006). Establishing a theoretical foundation for project-based learning in second and foreign language contexts.

Project-based second and foreign language education: Past, present, and future, 19-40.

Peterson, E., & Coltrane, B. (2003). Culture in second language teaching. In Culture in Second Language Teaching. Center for

Applied Linguistics.

Fried-Booth, D. L. (2002). Project work. Oxford University Press.

Warschauer, M., & Kern, R. (Eds.). (2000). Network-based language teaching: Concepts and practice. Cambridge University

Press.

Cropley, A. J. (2001). Creativity in education & learning: A guide for teachers and educators. Psychology Press.

Eaton, S. E. (2010). Global trends in language learning in the twenty-first century. Calgary: Onate Press.

KARIMOV, F. (2024). G ‘ARBGA XOS TANQIDIY FIKRLASH TUSHUNCHASINI O ‘ZBEKISTONDAGI CHET TIL SIFATIDA INGLIZ TILI (EFL) DARSLARIGA INTEGRATSIYA QILISH: MADANIY YONDASHUV. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 114-116.

KARIMOVA, M., & NURALIYEVA, F. (2024). KOMPYUTERNING DASTURIY TA’MINOTI. DASTURIY TA’MINOTNING TURKUMLANISHI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 117-119.

KAYUMOV, K. (2024). KICHIK SHAHARLARNI RIVOJLANTIRISHDA INNOVATSION TEXNOLOGIYALARNING AHAMIYATI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 120-122.

Опубликован
2024-10-02
Как цитировать
ПИРМАНОВА, Г. (2024). ВЛИЯНИЕ ИСТОРИЧЕСКИХ ПАМЯТНИКОВ АНГЛИИ НА РАЗВИТИЕ КРЕАТИВНОСТИ У ПОДРОСТКОВ ПРИ ИЗУЧЕНИИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА. Вестник УзМУ, 1(1.6.1), 187-189. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.6.1.3766