ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ УЧЕБНЫХ МОТИВОВ И ИХ РАЗВИТИЕ У СТУДЕНТОВ
Ключевые слова:
Учебный мотив, мотивация, деятельность, потребность, ценности, образование, активность, интерес, профессиональные мотивы, социальные мотивы, интерес, учебные мотивы, социальные мотивы.
Аннотация
В статье даны общие представления об учебных мотивах, учебных мотивах и особенностях и этапах их формирования, условиях, необходимых для проявления учебных мотивов учащихся и их психологических особенностях. В процессе обучения и воспитания показано значение выделено развитие мотивов обучения и роль выбора профессии.
Литература
1. Mirziyoyev Sh.M. Critical analysis, strict discipline and personal responsibility should be the daily rule of every leader's activity. T., 2017. – B. 45.
2. Bakshaeva N. A. Psychology of student motivation / N. A. Bakshaeva, A. A. Virbitsky // M:. Logotypes, 2006. - 184 p. ;
3. Volodina K. A. Features of professional training of student psychologists / K. A. Volodina // Modern psychology: materials of the II trainee. scientific conference (Perm, July 2014). - Perm: Mercury, 2014. - S. 39-41;
4. Gaidar K. M. Training of professional psychologists in universities: contradictions and problems / K. M. Gaidar // Pedagogical sciences. - Izvestia VSPU, No. 1. - Voronezh, 2014. - P. 92-95;
5. Gerasimova A.S. Theory of educational motivation in local psychology (access date: 15.03.2015);
6. Ivannikov V. A. Problems of training psychologists / V. A. Ivannikov// Vopr. psychology, 2006. - No. 1. C 48-52;
7. Ilyin E. P. Motivation and motives / E. P. Ilyin // - St. Petersburg .: Peter, 2002. - 512 p
8. Zorayev N.S. "Learning and mastering knowledge in the educational process
9. psychological characteristics" Pedagogical education. - Tashkent, 2006. 107 p.
10. Jorayev N.S. "Formation of learning motives" - Tashkent: TDPU.2008.-62 p.
11. Khaidarov F., Halilova N. "General psychology" Tashkent 2010. - 330p.
2. Bakshaeva N. A. Psychology of student motivation / N. A. Bakshaeva, A. A. Virbitsky // M:. Logotypes, 2006. - 184 p. ;
3. Volodina K. A. Features of professional training of student psychologists / K. A. Volodina // Modern psychology: materials of the II trainee. scientific conference (Perm, July 2014). - Perm: Mercury, 2014. - S. 39-41;
4. Gaidar K. M. Training of professional psychologists in universities: contradictions and problems / K. M. Gaidar // Pedagogical sciences. - Izvestia VSPU, No. 1. - Voronezh, 2014. - P. 92-95;
5. Gerasimova A.S. Theory of educational motivation in local psychology (access date: 15.03.2015);
6. Ivannikov V. A. Problems of training psychologists / V. A. Ivannikov// Vopr. psychology, 2006. - No. 1. C 48-52;
7. Ilyin E. P. Motivation and motives / E. P. Ilyin // - St. Petersburg .: Peter, 2002. - 512 p
8. Zorayev N.S. "Learning and mastering knowledge in the educational process
9. psychological characteristics" Pedagogical education. - Tashkent, 2006. 107 p.
10. Jorayev N.S. "Formation of learning motives" - Tashkent: TDPU.2008.-62 p.
11. Khaidarov F., Halilova N. "General psychology" Tashkent 2010. - 330p.
Опубликован
2024-02-07
Как цитировать
Mahliyo JUMABAYEVA. (2024). ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ УЧЕБНЫХ МОТИВОВ И ИХ РАЗВИТИЕ У СТУДЕНТОВ. Вестник УзМУ, 1(1.2), 100-103. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.2.893
Раздел
Статьи