OLIY TA’LIM PROFESSOR-O‘QITUVCHILARINI INNOVATSION FAOLIYATGA YO‘NALTIRISHDA SUN’IY INTELLEKT YECHIMLARINI QO‘LLASH

  • Nargiza BABAXODJAYEVA Termiz davlat universiteti dotsenti v.b., PhD
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.7.1.3304
"Kalit so‘zlar" : Sun’iy intellekt, sun’iy neyron to‘ri, oliy ta’lim jarayoni, ta’lim sifati, o‘qituvchilar reytingi, neyrosimulator, neyron to‘ri uchun namunaviy o‘rgatuvchi misollar to‘plami, neyron to‘r bashorati.

"Maqola"

Maqolada oliy o‘quv yurtlarida talim faoliyati natijalarini baholash, monitoring qilish va tahlil qilishda sun'iy neyron to‘lardan foydalanish imkoniyatlari bilan bog‘liq masalalar muhokama qilingan. So‘rovlar vositasida aniqlangan ma’lum shartli xususiyatlar bo‘yicha professor-o‘qituvchilarni innovatsion faoliyatga differensial yo‘naltirishning dasturiy neyrosimulator vositasidagi metodi bayoni keltirilgan. “Neyrosimulyator 1.0” ilovasining xarakteristikalari, shuningdek, neyron to‘rining baholash ko‘rsarkichlari namunalari bo‘yicha o‘rgatish, sinovdan o‘tkazish va bashoratlash bosqichlarining tavsifi keltirilgan.

References

Коляда М. Г. Компьютационная педагогика. Донецк: Ноулидж, 2013. 321 с.

Коляда М. Г., Бугаева Т. И. Вычислительная педагогика. Ростов-на Дону: ЮФУ, 2018. 270 с.

Beecher K. Computational thinking. BCS, The Chartered Institute for IT, 2017. 306 p.

Oancea B., Dragoescu R.,Ciucu S. Predicting students’ results in higher education using neural networks // International Conference on Applied Information and Communication Technologies. 2013. Is. 6. P. 190–193.

Romero C., Ventura S., Pechenizkiy M., Baker R. S.j.d. Handbook of educational data mining. New York: CRC Press, 2011. 526 p.

Osman Y. Computational pedagogy: Fostering a new method of teaching // Computers in Education Journal. 2016. 16(3). P. 51-72.

Yasar O., Veronesi P. Computational pedagogical content knowledge (CPACK): integrating modeling and simulation technology into STEM teacher education // Proc. SITE 2015 — Society for Information Technology & Teacher. Education Int. Conf. Las Vegas: AACE, 2015. P. 3514–3521.

Yasar O., Maliekal J. Computational pedagogy: a modeling and simulation approach // Computing in Science & Engineering. 2014. Vol. 16. No. 3. P. 78–88. DOI: 10.1109/MCSE.2014.60

Berry D. The computational turn: Thinking about the digital humanities // Culture Machine. 2011. Vol. 12. http://sro.sussex.ac.uk/id/eprint/49813/

Патаракин Е. Д., Ярмахов Б. Б. Вычислительная педагогика: мышление, участие и рефлексия //Образовательные технологии и общество. 2018. Т. 21. № 4. С. 502–523.

Baker R. S., Inventado P. S. Educational data mining and learning analytics // Learning Analytics. 2014. P. 61–75. DOI: 10.1007/978-1-4614-3305-7_4

Dutt A. A., Ismail M. A., Herawan T. A systematic review on educational data mining // IEEE Access. 2017. Vol. 5. P. 15991–16005.

Huebner R. A. A survey of educational data-mining research // Research in Higher Education Journal. 2013. Vol. 19. 13 p.

Бабаходжаева Н. М. Использование искусственных нейронных сетей в анализе и прогнозировании результатов педагогической деятельности преподавателей высших учебных заведений // Материалы международной научно-практической конференции «Инновационные технологии в среде цифровизации высшего образования: проблемы и решения-2024». Том 1. С. 212-218.

Nashr qilingan
2024-09-16