ZAMONAVIY PSIXOLOGIYA FANIDA BOLALARDA KOGNITIV IQTIDORNI ANIQLASH USULLARI

  • Дурдона АХМЕДОВА Базовый докторант Национальный университет Узбекистана
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.10.1.4695
"Kalit so‘zlar" : Iqtidor, iqtidorli bolalar, kognitiv iqtidorlilik, shaxs tuzilishi, intellekt, iqtidorning psixologik diagnostikasi.

"Maqola"

Maqolada iqtidor va shaxs strukturasi orasidagi bog‘liqlik ko‘rib chiqilgan. Bolalik davridagi iqtidorni aniqlash muammosi bo‘yicha psixologikmetodik adabiyotlarni o‘rganish va tahlil qilish asosida kognitiv qobiliyatlarni aniqlash usullarining mazmuni nazariy jihatdan umumlashtiriladi va ochiladi. Kognitiv iqtidorli bolalarni aniqlashning mavjud muammolari va ularni hal qilish istiqbollari ham ko‘rib chiqilgan.

References

Мандрыкина, Л. В. Понятие индивидуально-психологических характеристик личности в психологии / Л. В. Мандрыкина, Т. В. Капустина // Обществознание и социальная психология. – 2022. – № 7(37). – С. 111-118. – EDN RPIIVK.

Богоявленская Д.Б, Богоявленская М.Е. Одаренность: природа и диагностика. М.: АНО "ЦНПРО", 2013. 208 с.

Иноземцев, В.А., Ивлев В.Ю., Ивлева М.Л. О результатах использования парадигмально-линеарного подхода к анализу формирования и развития психологической концепции одаренности. Гуманитарный вестник, 2020, вып. 5. DOI: 10.18698/23068477-2020-5-679

Ляшенко, А., Халезов Е., Арсалиду М. Методы выявления когнитивно одаренных детей. Психология. Журнал Высшей школы экономики. (2017) 14, № 2, с. 207-218

Смирнова, Т.Г. Теоретические основы проблемы одарённости / Т. Г. Смирнова // Молодёжь и наука: актуальные проблемы педагогики и психологии. – 2020. – № 5. – С. 128-138. – EDN QBSKPY.

Гарднер Г. Структура разума. Теория множестенного интеллекта. М.: Сфера, 2007. 512 с.

Öpengin E, Bal Sezerel B. The cognitive profiles of gifted children: A latent profile analysis using the ASIS. Journal of Pedagogical Research. 2023;7(4):400-13. https://doi.org/10.33902/JPR.202322752

Silverman L.K. The measurement of giftedness / K.A.Heller, F.J.Monks, R.J.Sternberg, R.F.Subotnik // International handbook of giftedness and talent. – Amsterdam - Boston - London - New York - Oxford - Paris м San Diego - San Francisco - Singapore - Sydney - Tokyo. -2002. - P. 947-970.

Robinson N.M. In Defense of a Psychometric Approach to the Definition of Academic Giftedness / R.J.Sternberg, J.E.Davidson // Conceptions of Giftedness. - Cambridge - New York - Melbourne - Madrid - Cape Town - Singapore - Sao Paulo. - 2005. - P. 280-294.

Pfeiffer S.I. Gifted identification beyond the IQ test: rating scales and other assessment procedures / S.I.Pfeiffer, S.Blei // Handbook of giftedness in children. - New York, 2008. - P. 177-198. 11. Renzulli J.S. Teacher rating scales / B.Kerr // Encyclopedia of giftedness, creativity, and talent. - Thousand Oaks, 2009. - P. 880-881.

Burke J.P. Scale for rating behavioral characteristics of superiors students: An investigation of factor structure / J.P.Burke, C.E.Haworth, W.B.Ware // The Journal of special education. - 1982. - Vol. 16, № 4. - P. 477-485.

Лепешев, Д. В. Методы диагностики одаренных детей / Д. В. Лепешев, А. А. Каркулова // Вестник Омского регионального института. – 2018. – № 3. – С. 138-142. – EDN CFNIAW.

Каперская, Е. Н. Инструменты выявления одаренности и психолого- педагогическое сопровождение детей / Е. Н. Каперская // Большой конференц-зал: дополнительное образование – векторы развития. – 2021. – № 1(7). – С. 67-75. – EDN FAWGNE.

Михалко, М. И. Одаренные дети: реалии, перспективы / М. И. Михалко // Калининградский вестник образования. – 2019. – № 1. – С. 82-85. – EDN YFDEYP.

Калинкина, Е. М. Проблемы диагностики интеллектуальной одаренности у дошкольников / Е. М. Калинкина // Источник. – 2018. – № 2. – С. 13-15. – EDN XUEHDV.

Nashr qilingan
2024-10-28