PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR UNDERSTANDING THE CONTENT OF TERMS
Abstract
In the article, the educational conditions of students' understanding of the content of terms, the place of each component in the process of mastering scientific and professional terminology, and its informational, reflexive and communicative functions are analyzed in the article. Also, the level of knowledge of the terms of the specialty of the students was checked by the method of "Differentiation of didactic terms".
References
Бордовская, Н.В. Терминологическая компетентность специалиста: проявление и уровни развития / Н.В. Бордовская,
Е.А. Кошкина // Человек и образование. - 2016. - №3 (48). - С. 4 - 11.
Гнедых, Д.С. Эффективность усвоения учебной информации студентами в условиях электронного обучения: дис.
.канд. психол. наук: 19.00.07 / Д.С. Гнедых; С-Петерб. гос. ун-т. - СПб, 2015. - 237 с.
Ительсон, Л.Б. Учебная деятельность. Ее источники, структура и условия / Л.Б. Ительсон // Лекции по современным
проблемам психологии обучения. - Владимир, 1972. - С. 79-84.
Soatov A.J. Bо‘lajak pedagog-psixologlarda psixologik maslahat berish kо‘nikmalarini shakllantirish texnologiyasi. O‘quv
qo‘llanma. - Qarshi: Fan va ta’lim. 2022. - 128-137 b.
Хрестоматия по возрастной и педагогической психологии. / Под ред. И.И. Ильясова, В.Я. Ляудис. - М.: Изд-во Моск.
ун-та., 1980 - 292 с.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.