PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR UNDERSTANDING THE CONTENT OF TERMS

  • Nurtoy ISLAMOV Xalqaro innovatsion universiteti o‘qituvchisi
Keywords: Didactics, term, didactic term, terminological competence, information function, reflexive function, communicative function, memory, perception, understanding

Abstract

In the article, the educational conditions of students' understanding of the content of terms, the place of each component in the process of mastering scientific and professional terminology, and its informational, reflexive and communicative functions are analyzed in the article. Also, the level of knowledge of the terms of the specialty of the students was checked by the method of "Differentiation of didactic terms".

References

Бордовская, Н.В. Терминологическая компетентность специалиста: проявление и уровни развития / Н.В. Бордовская,

Е.А. Кошкина // Человек и образование. - 2016. - №3 (48). - С. 4 - 11.

Гнедых, Д.С. Эффективность усвоения учебной информации студентами в условиях электронного обучения: дис.

.канд. психол. наук: 19.00.07 / Д.С. Гнедых; С-Петерб. гос. ун-т. - СПб, 2015. - 237 с.

Ительсон, Л.Б. Учебная деятельность. Ее источники, структура и условия / Л.Б. Ительсон // Лекции по современным

проблемам психологии обучения. - Владимир, 1972. - С. 79-84.

Soatov A.J. Bо‘lajak pedagog-psixologlarda psixologik maslahat berish kо‘nikmalarini shakllantirish texnologiyasi. O‘quv

qo‘llanma. - Qarshi: Fan va ta’lim. 2022. - 128-137 b.

Хрестоматия по возрастной и педагогической психологии. / Под ред. И.И. Ильясова, В.Я. Ляудис. - М.: Изд-во Моск.

ун-та., 1980 - 292 с.

Published
2024-09-07
How to Cite
ISLAMOV, N. (2024). PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR UNDERSTANDING THE CONTENT OF TERMS. News of the NUUz, 1(1.8), 96-98. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.8.3175