PEDAGOGICAL CONDITIONS OF DEVELOPMENT OF CREATIVE SKILLS IN FUTURE TEACHERS

  • Malikaxon MAMATQULOVA Qo’qon davlat pedagogika instituti. (PhD)
  • Abduvohid AZIMOV Qo’qon davlat pedagogika instituti talabasi
  • Kamola ANVAROVA Qo’qon davlat pedagogika instituti talabasi
  • Hilola QO’SHMURODOVA Qo’qon davlat pedagogika instituti talabasi
  • Dilnozabonu MUXAMMADALIYEVA Qo’qon davlat pedagogika instituti talabasi
Keywords: Creative abilities, unity of affect and intellect, socio-cultural context, motivation, essence of pedagogical creativity

Abstract

In this article, we will study the problem of developing the creative abilities of the future teacher, create a model for the development of students' creative abilities in the educational activities of pedagogical higher educational institutions, develop the criteria and levels of the formation of creative abilities of the student, and ensure the effective implementation of the process of developing the creative abilities of students in the educational activities of pedagogical higher educational institutions. conditions are covered.

References

Ахмедова Ш. Бошланғич синф ўқувчиларининг ижодкорлиги // Сборник научних трудов: Формирование

гармонично развитого поколения в современних условиях. – Тошкент, 2012. – Б. 73-79.

Баластаева Е.Н. Развитие творческого потенциала будущего педагога в учебной деятельности (на занятиях по

практике устной и письменной речи на иностранном языке): Дис. … канд. пед. наук. – Йошкар-Ола, 2001. – 240 с.

БанинаТ.С., Вавилова Л.Н. Современние способи активизации обучения. – М.: Академия, 2008. – 176 с. Джураева

Д.Ш. Муаммоли ёндашув асосида бўлажак ўқитувчиларнинг ижодий қобилиятларини ривожлантириш.

Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) илмий даражасини олиш учун ёзилган диссертация. Тошкент –

121

Дружинин В.Н. Психология общих способностей. –М: Издательства «Латерна» «Вита»,1995.-149с.

Drapeau Patti. Sparking student creativity (practical ways to promote innovative thinking and problem soving). –

Alexandria:Virginia, USA: ASCD, 2014.

Gowan J.C. The Relationship Between Creativity and Giftedness. Electronic resource:

https://doi.org/10.1177%2F001698627101500401. Access date: 21.10.2019.

Епишева О.Б. Деятельностный подход как теоретическая основа проектирования методической системы обучения

математике. Дисс. ... д-ра пед. наук. М, 1999. – 410 с.

YUSUPOVA, M. (2024). LOYIHА TEXNOLOGIYASIDАN PEDАGOGIK JАRАYONDА FOYDАLАNISHGА OID MILLIY VА XORIJIY ILG ‘OR TENDENTSIYALАR. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 241-242.

YAXYAYEVA, N. (2024). ZAMONAVIY O ‘ZBEKISTONDA YOSHLAR MADANIYATI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 243-245.

ABDURAXMONOVA, N., RAJABOVA, K., & Zilola, R. Z. (2024). KORPUS QIDIRUV MENEJERI SIFATIDA. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 246-249.

Published
2024-10-14
How to Cite
MAMATQULOVA, M., AZIMOV, A., ANVAROVA, K., QO’SHMURODOVA, H., & MUXAMMADALIYEVA, D. (2024). PEDAGOGICAL CONDITIONS OF DEVELOPMENT OF CREATIVE SKILLS IN FUTURE TEACHERS. News of the NUUz, 1(1.5.2), 108-110. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.5.2.4134