PUBLIC-PUBLIC MODEL OF QUALITY MANAGEMENT OF EDUCATION
Abstract
This article analyzes the development of a public-public model of Educational Quality Management. Also characterized by profound socioeconomic changes, the development of market relations and democratization processes in various areas of the life of society are given to the development of the educational system, as well as the most important innovations in this area. In addition, the stages of the inability to successfully solve modern problems without identifying sources are presented, the formation of a new state educational policy, which is designed for a long-term perspective on the basis of a social agreement, realistic and well-founded plans of the executive branc
References
Абдеев Р.Ф. Механизм управления, его генезис и системоорганизующая роль / Р.Ф.Абдеев // Философские науки. - 1990. - № 4.С. 105-113.
Анисимов О.С. Методологическая культура педагогической деятельности и мышления / О.С.Анисимов. -М.: Экономика, 1991. 415 с.
Блауберг И.В. Становление и сущность системного подхода / И.В.Блауберг, Э.Г.Юдин. -М.: Наука, 1973. 270 с.
Боулдинг К. Общая теория систем скелет науки (исследование по общей теории систем) / К.Боулдинг. - М.: Прогресс, 1969. - С. 106-124.
Волков Г.Н. Этнопедагогические концепции национальной школы / Г.Н. Волков // Народное образование Якутии. 1993. - № 2. - 13-15.
Ганелин Ш.И. Очерки по истории средней школы в России второй половины XIX в. / Ш.И.Ганелин. М.: Учпедгиз, 1954. - 304 с.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.