OBJECTIVE CONTENT AND OBJECTIVE DIRECTIONS OF THE CONCEPT OF ARTPEDAGOGY
Abstract
This scientific article discusses the scope of pedagogical tasks that can be addressed through the integration of art into the educational process, the reasons for the sharp demand for art in an increasingly technocratic age, the leading function of art, the objective content and essence of the concept of art pedagogy, the subject field, and its main directions.
References
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining «O‘zbekiston Respublikasi oliy ta’lim tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi2019 yil 8 oktabrdagi PF-5847-son Farmoni.
Леонтйев А. Н. Некоторые проблеми психологии искусства // Леонтев А. Н. Избранные психологические произведения: В 2 т. Т. 2. М.: Педагогика, 1983
Борев Й. Б. Эстетика. Ростов н/Д.: Феникс, 2004.
Маслоу А. Новые рубежи человеческой природи. М.: Смисл: Алпина нон-фикшн, 2011
Василюк Ф. ЙЕ. Психология переживания (анализ преодоления критических ситуатсий). — М.: Изд-во Моск. ун-та, 1984.С.354.
Сергеева Н. Й. Основы артпедагогической деятелности. Чебоксари: Чуваш. гос. пед. ун-т, 2009. С.67.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.