THE IMPORTANCE OF PHYSICAL TASKS IN THE PREPARATION OF UNDERGRADUATE STUDENTS IN THE FIELD OF PHYSICS FOR PROJECT ACTIVITIES
Abstract
Today, such problems as the introduction of methods and technologies aimed at strengthening students' abilities, such as self-education, creative thinking, and system analysis, are considered relevant in the higher education system. In higher education, these qualities are formed by preparing students for project activities, in which it is necessary to pay attention to problem solving and self-education, ensuring their interdependence. The article pays great attention to the content of the tasks used in practical physics classes on the educational trajectory created by students for the effective implementation of project activities. Taking this into account, in this paper we have shown methods for achieving high efficiency when using physics problems
References
Юдин Э.Г. Методология науки. Системность. Деятельность. М.: Эдиториал УРСС, 1997г. - 444 с.
Ball G.A. Psychological Principles of Modern Humanism // Problems of Psychology. – 2009. – №6. – P. 3–12.
Boboxo‘jayev U.S., Ismanava O.T.. Fizika yo‘nalishi talabalarida loyihalash faoliyatini shakllantirishda zarur pedagogik
tavsiyalar. “Kondensatsiyalangan moddalar fizikasining rivojlanish tendentsiyalari” xalqaro ilmiy konferentsiyasi materiallari.
FarDU.. 30-31oktabr. 2023 г. с.439-441
Ismanova O.T.. Fizika yo‘nalishi talabalariga loyiha ishlarini bajartiriish orqali kreativ fikrlashlarini rivojlantirish usullari. Buxoro
davlat universiteti. Pedagogik mahorat jurnali. 2023 yil. 11-son. ISSN 2181-6833
Дубровина, О. С. Использование проектных технологий в формировании общих и профессиональных компетенций
обучающихся. Проблемы и перспективы развития образования (ИИ): материалы междунар. науч. конф. (г. Пермь, май
г.) Пермь: Меркурий, 2012. - 124-126с
Панчук Т.А. Формирование готовности к проектной деятельности студентов факультетов технологии и
предпринимательства : Дис. Кузбас. гос. пед. акад. – Новокузнецк, 2004. -185 с.
Пахомова, Н.Ю. Метод учебного проекта в образовательном учреждении : пособие для учителей и студентов
педагогических вузов. – Москва: АРКТИ, 2005. – 56 с.
Bobaxo‘jaev U., Ismanova O., Yarimo‘tkazgichlar fizikasi mutaxassislarini kreativlik xususiyatlarini shakllantirishda loyihalash
faoliyatini ahamiyati. // “Yarim o‘tkazgichli opto- va nanoelektronika, muqobil energiya manbalari hamda ularning istiqbollari”
mavzusida Xalqaro ilmiy-amaliy konferentsiya. – Andijon, 2023. 12–13 oktabr. B. 362–365.
Гузеев В.В. «Метод проектов» как частный случай интегративной технологии обучения. Директор школы, 1995. – № 6. –
C. 39-47.
Полат Е.С. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : учебное пособие для
студентов педагогических вузов и системы повышения квалификации педагогических кадров. ‒ Москва: Академия, 2002.
-273 c.
Ismanova O.T. Fizik bakalavrlarning loyihalash faoliyati samaradorligini orttirishda amaliy mashg‘ulotlarning ahamiyati.
Zahiriddin Muhammad Bobur nomidagi Andijon davlat univеrsitеti Ilmiy xabarnoma. Seriya: Pedagogik tadqiqotlar. 73-78 b.
ISSN 2091-5780. E-ISSN 2181-306x
TURSUNOV, R. (2024). XIX ASRNING OXIRI–XX ASR BOSHIDA TURKISTON O ‘LKASIDA OVCHILIK MASALALARINING YORITILISHI. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 47-49.
SOTVOLDIYEVA, N. (2024). SINONIMLARNI IFODALASHDA TARJIMA QILISH TURLARI. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 344-346
SOBIROVA, D. (2024). REKLAMA MATNLARIDA NEOLOGIK BIRLIKLARNING QO ‘LLANISHI. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 342-343.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.