IMPROVING THE METHODOLOGY OF DEVELOPING STUDENTS' CONGRUENCY QUALITIES IN THE PROCESS OF PEDAGOGICAL EDUCATION
Keywords:
Pedagogical education, students, congruence, development methodology, improvement.
Abstract
This article talks about improving the methodology of developing students' congruence qualities in the process of pedagogical education. Based on scientific data, the author studied and analyzed the specific aspects of improving the methodology of developing students' congruence qualities in the process of pedagogical education based on available literature.
References
O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 6-noyabrdagi "O'zbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta'lim-tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari to'g'risida"gi PF-6108 sonli Farmoni.
2. Карякин Ю.В. Конгруэнтность как характеристика учебного процесса // Современные наукоемкие технологии. –2007. –No 3. –С. 36-37;
3. Карякин Ю.В. Сантьягская теория познания как фактор перестройки образования / Фундаментальные исследования 2/2005, с. 110-112. Международный симпозиум, 2004. Потайа (Тайланд).
4. Карякин Ю.В. Высшее образование: XXI век. Учебный процесс как предмет науки / Научное обеспечение системы повышения квалификации кадров: Межвузовский сборник научных трудов. -Вып. 8 / Под. ред. Д.Ф.Ильясова. Челябинск: Изд-во «Образование», 2005. С. 191-209.
5. Shodmonova Sh.S. Oliy o'quv yurti talabalarida mustaqillik tafakkurini shakllantirish va rivojlantirish (Kasb ta'limi yo'nalishi misolida): Ped. fan. dok. ...diss. - T.: TDPU, 2010. - 340 b.
6. Xodjayev B.X. Umumta'lim maktabi o'quvchilarida tarixiy tafakkurni modernizatsiyalashgan didaktik ta'minot vositasida rivojlantirish: Ped.fan.dok. ...diss. - T., 2016. - 314 b.
7. Karimova V.M., Sunnatova R.I., Tojiboeva R.N. Mustaqil fikrlash. O'quv qo'llanma. - T.: Sharq, 2000. - 112 b.
2. Карякин Ю.В. Конгруэнтность как характеристика учебного процесса // Современные наукоемкие технологии. –2007. –No 3. –С. 36-37;
3. Карякин Ю.В. Сантьягская теория познания как фактор перестройки образования / Фундаментальные исследования 2/2005, с. 110-112. Международный симпозиум, 2004. Потайа (Тайланд).
4. Карякин Ю.В. Высшее образование: XXI век. Учебный процесс как предмет науки / Научное обеспечение системы повышения квалификации кадров: Межвузовский сборник научных трудов. -Вып. 8 / Под. ред. Д.Ф.Ильясова. Челябинск: Изд-во «Образование», 2005. С. 191-209.
5. Shodmonova Sh.S. Oliy o'quv yurti talabalarida mustaqillik tafakkurini shakllantirish va rivojlantirish (Kasb ta'limi yo'nalishi misolida): Ped. fan. dok. ...diss. - T.: TDPU, 2010. - 340 b.
6. Xodjayev B.X. Umumta'lim maktabi o'quvchilarida tarixiy tafakkurni modernizatsiyalashgan didaktik ta'minot vositasida rivojlantirish: Ped.fan.dok. ...diss. - T., 2016. - 314 b.
7. Karimova V.M., Sunnatova R.I., Tojiboeva R.N. Mustaqil fikrlash. O'quv qo'llanma. - T.: Sharq, 2000. - 112 b.
Published
2024-01-27
How to Cite
Sardor MIRZAYEV. (2024). IMPROVING THE METHODOLOGY OF DEVELOPING STUDENTS’ CONGRUENCY QUALITIES IN THE PROCESS OF PEDAGOGICAL EDUCATION. News of the NUUz, 1(1.1.1), 157-160. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.1.1.705
Section
Articles