PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF FORMATION OF PROFESSIONAL SKILLS OF FUTURE SPECIALISTS
Keywords:
Psychology of the educational process, personality, innovative personality, modernization, educational technologies, educational process, communication, skills, training, education
Abstract
This article is devoted to the psychological aspects of the process of developing professional skills and abilities. It pays special attention to the training of future educational psychologists. The article provides materials on the effective use of psychological training and interactive classes.
References
v1. Давидова, В. А. Слушать, говорить и договариваться: что такое soft skills и как их развивать [Электрон. ресурс] / В. А. Давидова // Theory&Practice: сайт. -URL: http://theoryandpractice.ru/posts/11719-soft-skills
2. Туйчиева, С. М. (2021). Модернизация современного образовательного процесса. Экономика и социум, (5-2 (84)), 1081-1087.
3. Туйчиева, С. М. (2017). Проблемы качества образования и совершенствования компетентности педагога. Современные социально-экономические процессы: проблемы, закономерности, перспективы (pp. 141-144).
4. Melikuzievna, T. S. Use of Professional Terminology in the Educational Process. International Journal on Integrated Education, 3(12), 311-315.
5. Melikuzievna, T. S., & Alidzhanovna, N. A. Innovative Methods of Interaction of Participants of the Educational Process. JournalNX, 546-551.
6. Маленова А. Ю., Потапова Ю. В. Зрелость личности и ее критерии как предикторы изучения
ситуации сепарации // Вестник Омского университета. Серия «Психология». - 2014. - № 2. – С.21–29.
7. Нерадовская О.Р. Развитие профессионализма педагогов системы общего образования через использование образовательного потенциала неформального профессионального сообщества. Современные проблемы науки и образования журнал. 2018 №3
8. https://yuz.uz/ru/news/kreditno-modulnaya-sistema
9. https://inside-pr.ru/archives/5334
2. Туйчиева, С. М. (2021). Модернизация современного образовательного процесса. Экономика и социум, (5-2 (84)), 1081-1087.
3. Туйчиева, С. М. (2017). Проблемы качества образования и совершенствования компетентности педагога. Современные социально-экономические процессы: проблемы, закономерности, перспективы (pp. 141-144).
4. Melikuzievna, T. S. Use of Professional Terminology in the Educational Process. International Journal on Integrated Education, 3(12), 311-315.
5. Melikuzievna, T. S., & Alidzhanovna, N. A. Innovative Methods of Interaction of Participants of the Educational Process. JournalNX, 546-551.
6. Маленова А. Ю., Потапова Ю. В. Зрелость личности и ее критерии как предикторы изучения
ситуации сепарации // Вестник Омского университета. Серия «Психология». - 2014. - № 2. – С.21–29.
7. Нерадовская О.Р. Развитие профессионализма педагогов системы общего образования через использование образовательного потенциала неформального профессионального сообщества. Современные проблемы науки и образования журнал. 2018 №3
8. https://yuz.uz/ru/news/kreditno-modulnaya-sistema
9. https://inside-pr.ru/archives/5334
Published
2024-03-07
How to Cite
Саодат ТУЙЧИЕВА. (2024). PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF FORMATION OF PROFESSIONAL SKILLS OF FUTURE SPECIALISTS. News of the NUUz, 1(1.3), 210-213. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.3.1364
Section
Articles