IMPROVEMENT OF THE SYSTEM FOR THE DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF FUTURE
Abstract
In order for the future doctor to be successful and demanding, he must be ready for any changes, be able to quickly and effectively adapt to new conditions, demonstrate a desire to become a professional, constantly renew his knowledge. These skills, striving for self-development, tolerance for uncertainty, willingness to take risks, i.e. it is mentioned that they are qualified at the professional level
References
Исканджанова, Ф. К. (2022). Методология повышения профессионально педагогической и информационной компетентности врача-педагога: Исканджанова Феруза Камолдиновна, Преподаватель кафедры «Педагогика и психология» Ташкентская медицинская академия. Образование и инновационные исследования международный научно-методический журнал,(6.2. Махсус сон), 163-166.
Исканджанова, Ф. К., & Хамраева, М. Э. (2023). Психолого-педагогическая деятельность врача на современном этапе. Finland International Scientific Journal of Education, Social Science & Humanities, 11(4), 347-353
Muslimov N. Kacb ta’limi o‘qituvchilarini kasbiy shakllantirishning nazariy-metodik asoslari: ped.f. doktori darajacini olish uchun dissertatsiya.–Toshkent, 2007.–337 bet.
Муcурмoнoв A. Дидaктичеcкие ocнoвы меж предметных cвязей мaтемaтики итрудoвoгo oбучениявoбщеoбрaзoвaтельнoйшкoле: Диcc. нa coиcк. уч. cтеп. кaнд. пед. нaук. –Тaшкент: 1988, -149 c.
Caйидaҳмедoв Н.C. Теoрияипрaктикa пoдгoтoвки cтудентoвпедвузa крукoвoдcтву oбшеcтвеннo пoлезным прoизводительным шкoльникoв: Диcc.дoкт.пед.нaук. –Т: 1992. –406с.
Сериков В. В. Образование и личность: Теория и практика проектирования педaгoгичеcких cиcтем. -Мocквa: Лoгoc, 1999. –271 c. 91.10.СмирноваЕ.Е. Формирование модели cпециалиста выcшим образованием. -Томск, 1984. 132 с. 92.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.