TECHNOLOGIES FOR THE FORMATION OF LOGICAL COMPETENCE OF FUTURE PHYSICS TEACHERS IN THE CONTEXT OF A PRAXIOLOGICAL APPROACH.
Abstract
The transition to a competence-oriented paradigm in vocational education involves the development and application of new pedagogical technologies that ensure the gradual, consistent mastery of the student's future profession not only theoretically, but also at the executive and reflective levels. The purpose of the article is to substantiate and present, from the standpoint of a praxeological approach, technologies for the step-by-step formation of methodological competence of future physics teachers.
References
2. Хуторской А. В. Компетентность как дидактическое понятие: содержание, структура и модели конструирования / А. В. Хуторской, Л. Н. Хуторская // Проектирование и организация самостоятельной работы студентов в контексте компетентностного подхода: Межвузовский сб. науч. тр. / Под ред. А. А. Орлова. – Тула : Изд-во Тул. гос. пед. ун-та им. Л. Н. Толстого, 2008. – Вып. 1. – С.117-137.
3. Колесникова И. А. Основы технологической культуры педагога, научно-методическое пособие для системы повышения квалификации издательство. / И. А. Колесникова. – СПб. : «Дрофа», 2003. – 288 с.
4. Nafasova G., Abdullayeva B. S. DEVELOPMENT OF LOGICAL COMPETENCE OF FUTURE PHYSICS TEACHERS BASED ON STEAM AND SMART EDUCATIONAL TECHNOLOGIES //Eurasian Journal of Academic Research. – 2023. – Т. 3. – №. 1 Part 2. – С. 138-140.
5. Nafasova G, Abdullayeva BS. DEVELOPMENT OF LOGICAL COMPETENCE OF FUTURE PHYSICS TEACHERS BASED ON STEAM AND SMART EDUCATIONAL TECHNOLOGIES. Евразийский журнал академических исследований. 2023 Jan 13;3(1 Part 2):138-40.
6. Nafasova G, Abdullayeva B. FORMING THE SCIENTIFIC AND LOGICAL OUTLOOK OF FUTURE PHYSICS TEACHERS. Scientific journal of the Fergana State University. 2023 Jul 5(1):147-.