МЕТОДИКА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В РАЗВИТИИ КОММУНИКАТИВНЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ У БУДУЩИХ ЛИНГВИСТОВ
Ключевые слова:
Информационные технологии, коммуникативные компетенции, лингвистика, образование, технологические инструменты, языковое обучение, культурное восприятие, учебный процесс, студенты-лингвисты, эффективное обучение.
Аннотация
Данная статья исследует методику использования информационных технологий в процессе развития коммуникативных компетенций у студентов-лингвистов. Современные технологические инновации предоставляют уникальные возможности для усовершенствования навыков общения и языковой подготовки будущих лингвистов.
Литература
1. Anderson, T., & Dron, J. (2011). Three generations of distance education pedagogy. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 12(3), 80-97.
2. Warschauer, M., & Meskill, C. (2000). Technology and second language learning. Handbook of research on teaching English language arts, 777-792.
3. Stockwell, G. (2010). Using mobile phones for vocabulary activities: Examining the effect of the platform. Language Learning & Technology, 14(2), 95-110.
4. Kukulska-Hulme, A., & Shield, L. (2008). An overview of mobile assisted language learning: From content delivery to supported collaboration and interaction. ReCALL, 20(3), 271-289.
5. Warschauer, M., & Ware, P. (2006). Automated writing evaluation: Defining the classroom research agenda. Language Teaching Research, 10(2), 157-180.
6. Hubbard, P., & Levy, M. (2006). The scope of CALL education. In Computer-assisted language learning: Diversity in research and practice (pp. 21-47). Cambridge Scholars Publishing.
7. Arnold, N., & Ducate, L. (2011). Collaborative writing in wikis: Insights from culture projects in German for beginners. Language Learning & Technology, 15(1), 82-102.
2. Warschauer, M., & Meskill, C. (2000). Technology and second language learning. Handbook of research on teaching English language arts, 777-792.
3. Stockwell, G. (2010). Using mobile phones for vocabulary activities: Examining the effect of the platform. Language Learning & Technology, 14(2), 95-110.
4. Kukulska-Hulme, A., & Shield, L. (2008). An overview of mobile assisted language learning: From content delivery to supported collaboration and interaction. ReCALL, 20(3), 271-289.
5. Warschauer, M., & Ware, P. (2006). Automated writing evaluation: Defining the classroom research agenda. Language Teaching Research, 10(2), 157-180.
6. Hubbard, P., & Levy, M. (2006). The scope of CALL education. In Computer-assisted language learning: Diversity in research and practice (pp. 21-47). Cambridge Scholars Publishing.
7. Arnold, N., & Ducate, L. (2011). Collaborative writing in wikis: Insights from culture projects in German for beginners. Language Learning & Technology, 15(1), 82-102.
Опубликован
2024-01-28
Как цитировать
Muattarxon NO‘MONXONOVA. (2024). МЕТОДИКА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В РАЗВИТИИ КОММУНИКАТИВНЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ У БУДУЩИХ ЛИНГВИСТОВ. Вестник УзМУ, 1(1.1.1), 170-173. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.1.1.725
Раздел
Статьи