NOFILOLOGIK TA’LIM YOʻNALISHIDA INGLIZ TILI DARSLARIDA TALABALARINING UMUMMADANIY KOMPITENSIYASINI AUTENTIK MATNLAR BILAN RIVOJLANTIRISH

  • Shoxida MATYOKUBOVA Chirchiq davlat pedagogika universiteti tayanch doktoranti
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.3.1.1529
"Kalit so‘zlar" : Autentik, nofilologik, madaniyatlararo, kompetensiya, idrok, kommunikativlik.

"Maqola"

Ushbu maqola nofilologik ta’lim yoʻnalishida ingliz tili darslarida talabalarining umummadaniy kompetentsiyasini autentik matnlar bilan rivojlantirishga bag’ishlangan. Haqiqiy matnlardan foydalanishning ahamiyati va zarurligini ularning chet tillarini oʻrgatishdagi rolini aniqlashga harakat qildik. Hech kimga sir emaski, til madaniyat koʻzgusi. Bu esa oʻz oʻzidan til va madaniyatni oʻrganish chambarchas bog’liq ekaniga dalolat qiladi. Autentik materiallar chet tilini oʻrganuvchilarning madaniyatlararo kompetentsiyalarini rivojlantirish uchun eng yaxshi materiallar turi hisoblanadi. Haqiqiy materiallar sinf va tashqi dunyo oʻrtasidagi boʻshliqni yoʻq qilishda xizmat qiladi va reallikni dars jarayoniga olib kiradi. Bu orqali til oʻrganuvchi oʻrganilayotgan tilni oʻsha til egalarining madaniyatini xis qilgan xolda oʻrganish imkoniga ega boʻladilar. Bundan tashqari, maqolada dars jarayonida haqiqiy materiallardan foydalanishning turli xil variantlari keltirilgan.

References

1. Byram, M. 1997. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevedon, Philadellphia : Multilingual Matters, 1997. ISBN: 185359377.
2. Byram, M. 1998. Cultural Studies in Foreign Language Education. Clevedon : Multilingual Matters, 1998. ISBN: 1853590177.
3. Dunett, S., C., Dubin, F., Lezberg, A. 1986. English language teaching from an intercultural perspective. In Valdes, J., M. Culture Bound. Cambridge University Press, 1986. ISBN: 0521310458.
4. Cullen, B. 2000. Practical Techniques for Teaching Culture in the EFL Classroom. The Internet TESL Journal. Vol. 6, no. 12. 2000. [online]. [cit. 20. 3. 2014]. Available on the internet: http://iteslj.org/Techniques/Cullen-Culture.html.
5. Kramsch, C. 1993. Context and Culture in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press, 1993. ISBN: 9780194371872.
6. Kramsch, C. 1998. Language and Culture. Oxford : Oxford University Press, 1998. ISBN: 9780194372145.
7. Daskalos, K., Jellum Ling, J. 2005. Authentic texts or adapted texts - That is the question! [online]. [cit. 17. 5. 2014]. Available on the internet: http://dspace.mah.se/bitstream/handle/2043/1964/authenticandadapted.pdf.
8. Nunan, D., Miller, L. 1995. New Ways in Teaching Listening. Alexandria, VA: Teachers of English to Speakers of Other Languages. 1995. ISBN: 0939791587.
9. Nutall, C. 1996. Teaching reading skills in a foreign language. London. Heinemann. 1996. ISBN: 1405080051.
10. Richard, J.C. 2001. Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge University Press. 2001. ISBN: 0521804914.
11. . Gilmore A. Authentic Materials and Authenticity in Foreign Language Learning // Language Teaching. 2007. Vol. 40 (2). p 97-118
12. Goodman K (1988) The Reading Process in Carrell P.L., Devine J. & Eskey D.E. (Editors) (1988) Interactive Approaches to Second Language Reading Cambridge, C.U.P. p 11-21.
Nashr qilingan
2024-03-18