O‘ZBEKISTONDA INKLYUZIV TA’LIM TOMON YO‘L

  • Nodira SAIDOVA O‘zMU Ijtimoiy fanlar fakulteti Pedagogika va umumiy psixologiya kafedrasi tayanch doktoranti
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.1.415
"Kalit so‘zlar" : Inklyuziya, inklyuziv ta’lim, nogironligi bor bo‘lgan bolalar, integratsiya, korreksion maktab

"Maqola"

Inklyuziv taʼlim - bu nogironligi yoki boshqa sabablar tufayli maxsus yordamga muxtoj yaʼni millati, irqi, tanasining rangi, ijtimoiy kelib chiqishi, oilasining jamiyatda tutgan o‘rni, manbai, moddiy va maʼnaviy axvoli, jismoniy yoki ruhiy rivojlanishida kamchiligi bo‘lishidan qat’iy nazar barcha bolalarni teng ko‘rish, ulardagi har qanday imkoniyatni qadrlash, rivojlantirishni ko‘zda tutadigan taʼlimdir. O‘zbekistonda inklyuziv ta’limni joriy etish oldida turgan muammolarni o‘rganish va bu muammolarni xal etish yo‘llarini izlab topish kabilar bugungi kunning asosiy masalalaridan bo‘lib, bu borada tadbiq etish texnologiyalari ishlab chiqilib, kamchiliklar bartaraf etilsa ko‘zlangan natijaga erishish mumkin.

References

1. Gunval Ch. “Ko‘pchilik uchun maktab”dan “Maktab hamma uchun…gacha” // Defektologiya. – 2006. – No 2. – B. 73–78.
2. Dementyeva N.F., Bagaeva G.N., Isaeva T.N. Nogiron bolaning oilasi bilan ijtimoiy ish. – M.: Ijtimoiy ish instituti nashriyoti, 1997. – 213 b.
3. Muminova L. Logoped kuch va o‘qitish. – T.: O‘qituvchi, 1993 yil. URL: http://www.sisf.uz/
4. Mo‘minova L. O‘zbekiston Respublikasida inklyuziv talim konsepsiyasi. Rivozhlanishida nuksoni bor bolar nutkini logoped ko‘rikdan o‘tkazish texnikasi. – T., 2009 yil.
Nashr qilingan
2024-01-24