UMUMTA’LIM MAKTABLARIDA TABIIY FANLARNI O‘QITISH MAZMUNINI TAKOMILLASHTIRISHNING NAZARIY ASOSLARI

  • Sevara XASANOVA Prezident adminstrasiyasi huzuridagi Ta'limni rivojlantirish respublika ilmiy- metodik markazi O‘quv -metodik komplekslarni ishlab chiqish va joriy etish boshqarmasi yetakchi mutaxassisi
  • Sevara XASANOVA Prezident adminstrasiyasi huzuridagi Ta'limni rivojlantirish respublika ilmiy- metodik markazi O‘quv -metodik komplekslarni ishlab chiqish va joriy etish boshqarmasi yetakchi mutaxassisi
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.1.432
"Kalit so‘zlar" : Ta’lim tizimi, ta’lim samaradorligi, zamonaviy ta’lim, Tabiiy fanlar, innovatsiyaon texnologiyalar, xorijiy tajribalar, kompetensiyaviy yondashuv, tabiiy-ilmiy savodxonlik, tayanch va amaliy kompetensiyalar

"Maqola"

Hozirgi kunda dunyo ta’lim sohasini takomillashtirishga doir ustuvor yo‘nalishlar belgilab berilgan bo‘lib, har tomonlama yetuk, yuqori malakali yoshlarni tayyorlashning mazmun va ilmiy-metodik bazasini rivojlantirish, o‘quv-tarbiyaviy jarayon muammolarining nostandart pedagogik yechimlarini topish, o‘quv materallarini o‘zlashtirishga bo‘lgan motivatsiya asosida ta’lim sifatini oshirish bo‘yicha qator ilmiy tadqiqot ishlari amalga oshirilmoqda. Shuningdek, o‘quvchilarda kreativ tafakkur, amaliy ko‘nikmalarni shakllantirish va rivojlantirish uchun katta imkoniyatga ega bo‘lgan tabiiy fanlar ta’limi jarayonlariga ilg‘or xorijiy tajribalarni joriy etish muhim ilmiy ahamiyat kasb etadi. Ushbu maqolada umumta’lim maktablarida Tabiiy fanlar fanini joriy etish hamda ta’limining sifat-samaradorligini oshirish masalalari bo‘yicha fikr-mulohazalar yoritilgan.

References

1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 28-yanvardagi “2022–2026 yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning Taraqqiyot strategiyasi to‘g‘risida”gi PF-60-sonli Farmoni.
2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 29 apreldagi “O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi PF-5712-son Farmoni. – Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 06/19/5712/3034-son, 29.04.2019 y.
3. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 8 avgustdagi “Kimyo va biologiya ta’lim yo‘nalishlarida uzluksiz ta’lim sifatini va ilm-fan natijadorligini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-4805-son Qarori.
4. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 5-sentyabrdagi “Xalq ta’limi tizimiga boshqaruvning yangi tamoyillarini joriy etish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-3931-son Qarori.
5. Горелов А.А. Концепции современного естествознания. Москва, 1999 г.
6. Kalandar Saparov., Uktam Asallaev. Use of electronic textbooks in optimizing processes of zoology education (bird class). Elsevier Scopus. Published: 2023-12-28
7. Hamdamov I.H. va boshqalar. Табиий фанлар zamonaviy konsepsiyasi. Тошкент, 2007 y.
8. D.Sharipova, D.Xodiyeva, M.Shirinov “Tabiatshunoslik va uni o’qitish metodikasi” darslik. 2018 yil.
9. K.A.Saparov., S.G‘.Xasanova. Organizing sciences in universal schools on the basis of innovative approaches. American Journal of Interdisciplinary Research and Development. Volume 23, December, 2023.
10. Sangirova Z. [va boshq.] Tabiiy fanlar: 3-sinf uchun darslik. – Toshkent: Respublika ta’lim markazi, 2022.
Nashr qilingan
2024-01-24