YOZUVDAN TO‘G‘RI FOYDALANISHNING AHAMIYATI

  • Gulchiroy MUHIDDINOVA O‘zbek tili va adabiyoti universiteti tayanch doktoranti
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.5.2.4426
"Kalit so‘zlar" : og‘zaki nutq, til o‘rganish, nutq, yozuv, ravon nutq, grammatik qurilmalar, ona tili ta’limi, kommunikativ savodxonlik.

"Maqola"

Ona tili darsligiga qo‘yiladigan asosiy talab o‘quvchilarning og‘zaki va yozma savodxonligini oshirish, to‘g‘ri va ravon so‘zlashni o‘rgatishdan iborat. Nutq bolalarda tug‘ilganidan toki maktabga chiqqunicha ota - onasi, yaqinlari va atrof -muhit ta’sirida shakillanadi. Maktabga chiqqanidan keyin esa til o‘rganishning mantiqiy davomi sifatida ona tili darsligi orqali davom ettiriladi. Maqolada shu mazmundagi, ya’ni o‘quvchilarning nutqiga qo‘yiladigan talablar va maktabda o‘qituvchi tomidan bajarilishi lozim bo‘lgan ishlar yuzasidan takliflar va tavsiyalar berilgan. Bolalar yozuvni to‘g‘ri yozishi uchun aniq va ravon nutq va grammatik
qurilmalardan to‘g‘ri foydalanishi zarur bo‘ladi. Grammatik qurilmalarni yaxshi bilishi bolani gaplarni to‘g‘ri tuzishda va yozuvda har qanday xatodan xoli yozishga yordam beradi. Ona tili ta’limini oldiga qo‘yilgan muhum vazifa o‘quvchilarning tog‘ri fikrlashga, o‘zgalar fikrini tinglab tushunib shu fikr mahsulini og‘zaki hamda yozma shaklda savodli bayon qila olishga, ya’ni kommunikativ savodxonlikni rivojlantirishga o‘rgatishdan iborat

References

Ушинский К.Д. Родное слово // Собр.соч. – М., 1949.

Умарова Н.З. Талабаларнинг ўзбекча ёзма нутқини ўстиришда замонавий технологиялардан фойдаланиш

методикаси(техника олий ўқув юртларининг русийзабон гуруҳларида): пед.фан. номз. … дис. –Т.: 2007.

Каримов Р.Қ. Умумий ўрта таълим давлат таълим стандартлари мониторингини таъминлашнинг педагогик асослари:

пед.фан.номз. … дис. –Т.: 2006.

Мавлонова К.М. Она тили фанини адабиёт фани билан бадиий матн орқали интеграциялаб ўқитиш методикасини

такомиллаштириш: пед.фан.б. фал. док. … дис. – Т.: 2019.

B.To‘xliyev, M.Shamsiyeva, T.Ziyodova “O‘zbek tili o‘qitish metodikasi” Tosh.: 2006.

Bahromov A., Maktab darsliklarining yangi avlodini yaratish mezonlari. “Taʼlim taraqqiyoti”. Oʻzbekiston Respublikasi

Xalq taʼlimi axborotnomasi. 2001-yil 3-4-son 63-66-betlar.

Klaraxon Mavlonova, Nilufar Hakimova. Ona tili darslarida o‘qish savodxonligini egallash imkoniyatlari. // O‘zbek

tilshunosligini rivojlantirishning dolzarb muammolari. Res.ilm.amal.konf. mater. – Toshkent: O‘zkitobsavdo nashriyoti,

340 b. –B. 217–224.

Mavlonov O., O‘quvchilar bilimini baholashning ochiq test uslubi. // Xalq ta’limi. 1995-yil, 3-4-son, 114-118-betlar.

IBRAGIMOV, M. (2024). BO ‘LAJAK JISMONIY TARBIYASI O ‘QITUVCHILARIDA VATANPARVARLIK TUYG ‘USINI RIVOJLANTIRISH YO ‘LLARI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 96-98.

ISAKOV, J. (2024). TALABALARNI KONSTRUKTIV KOMPETENSIYALARINI RIVOJLANTIRISHDA TA’LIM TEXNOLOGIYALARINI QOʻLLASH. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 99-101.

ISKANDAROV, N. (2024). EMOTSIONAL INTELLEKT BO ‘LAJAK PEDAGOG SHAXSINING MOTIVATSION SOHASINI BOSHQARUV OMILI SIFATIDA. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 102-103.

Nashr qilingan
2024-10-22