REKLAMADA FAZOVIY-VAQT DINAMIKASI: INGLIZ VA O‘ZBEK NUTQI O‘RTASIDAGI MADANIYATLARARO TAQQOSLASH

  • Nigina SHUKUROVA Buxoro davlat universiteti o‘qituvchisi
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.5.2.4465
"Kalit so‘zlar" : Fazoviy-vaqt dinamikasi, Reklama suhbati, madaniyatlararo taqqoslash, Ingliz tili, o‘zbek tili, Xronotop, lingvistik strategiyalar, Madaniy nuanslar, iste’molchi xatti-harakati, Aloqa strategiyalari.

"Maqola"

Ushbu tadqiqot ingliz va oʻzbek tillari oʻrtasidagi madaniyatlararo taqqoslashga eʼtibor qaratib, reklama nutqidagi fazoviy-vaqt dinamikasini oʻrganadi. Ikkala tildagi reklamalarni tekshirish orqali tadqiqot xronotopning ajralmas tarkibiy qismi sifatida makon va vaqtdan qanday qilib xabarlarni etkazish, his-tuyg‘ularni uyg‘otish va iste’molchilarning harakatlarini tezlashtirish uchun ishlatilishini o‘rganadi. Ingliz reklama nutqida makon ko‘pincha intiluvchan yoki foydalanish mumkin bo‘lgan muhitlarni yaratishga xizmat qiladi, vaqt esa dinamik va shoshilinch sifatida tasvirlanadi. Aksincha, oʻzbek reklama nutqida makon anʼana va jamoaga urgʻu berishi, vaqt esa hayotning boʻshashgan surʼatini aks ettirishi mumkin. Lingvistik strategiyalar va madaniy nuanslarni tahlil qilish orqali ushbu tadqiqot reklama beruvchilarning turli madaniy kontekstlarda turli auditoriyalarni jalb qilish uchun fazoviy va vaqtinchalik o‘lchovlarni boshqarish usullarini yoritishga qaratilgan

References

Goddard, A. (2019). Reklama tili: yozma matnlar. Routledge.

Ismoilova, N. (2017). O‘zbek reklamasida madaniy timsol va mafkura. Til va madaniy ta’lim jurnali, 5(2), 31-48.

Otnes, C. va McGrath, M. A. (2001). Reklamada idrok etilgan vaqt: tezlikni oshirish strategiyalari va vaqtinchalik ta’sirlar.

Reklama jurnali, 30(1), 45-58.

Karimov, A. (2015). O‘zbek reklamasida tildan foydalanish va mafkura. Markaziy Osiyo tadqiqoti, 34(2), 195-213.

Li, D. (2012). Baxtin, fazoviy-vaqtinchalik shakllanishlar va reklamadagi ijtimoiy-siyosiy. Reklama jurnali, 41(2), 95-108.

Lull, J. (2001). Madaniyat siyosati: madaniyat nazariyasi va madaniyat shakllari. Kaliforniya universiteti matbuoti.

Belch, G. E. va Belch, M. A. (2019). Reklama va reklama: integratsiyalashgan marketing kommunikatsiyalari istiqboli.

McGraw-Hill Education.

Pervin,L.A.(2016). Madaniyatlararo reklama: AQSh va Xitoyda Facebook reklamalarida kontent tahlili. Journal of Business

Administration Research, 5(2), 89-98.

Razokovna, Ochilova Mekhriniso. "WAYS OF CHOOSING VOCABULARY IN ONLINE MUSIC AND DANCE TERMS

DICTIONARIES." Innovative Society: Problems, Analysis and Development Prospects (Spain) (2023): 10-13.

Ochilova, M. Электрон луғат – лексикография ривожининг янги босқичи маҳсули. центр научных публикаций

(buxdu.uz), [S. l.], v. 8, n. 8, 2022. Disponível em: http://journal.buxdu.uz/index.php/journals_buxdu/article/view/4590.

Acesso em: 23 апр. 2024.

SAMATOVA, D. (2024). BO ‘LAJAK O ‘QITUVCHILARNI KASBIY KOMPETENSIYALARINI RIVOJLANTIRISH ASOSIDA TA’LIM SAMARADORLIGIGA ERISHISH. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 170-172.

TASHPULATOV, A. (2024). TOSHKENT SHAHRIDA XAVFSIZLIKNI TA’MINLASHNI BILVOSITA BELGILOVCHI NORMATIV-HUQUQIY HUJJATLAR. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 176-178.

TOLIBOVA, S. (2024). HUQUQIY NORMALAR TURLARI VA SHAKLLANISH TURLARI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 179-181.

Nashr qilingan
2024-10-23