FRANSUZ VA O‘ZBEK TILIDAGI REKLAMA MATNLARINING GENDER XUSUSIYATLARI

  • Sohiba YUNUSOVA O‘zbekiston Davlat jahon tillari universiteti o'qituvchisi
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.1.501
"Kalit so‘zlar" : Reklama, adresat, adresant, axborot vositasi, monologik matn, kasbiy ambitsiya, tendensiya, kommunikativ manipulyatsiya

"Maqola"

Mazkur maqolada reklama tushunchasi va uning rivojlanish bosqichlari tahliliy bayon etildi. Unda reklamashunos va tilshunos olimlarning reklama tushunchasiga yaqindan yondashuvlari masalasiga urg‘u berildi. Reklama tadqidi bugungi kunda tilshunoslik sohasida olib borilayotgan tadqiqotlarga sabab bo‘lishi asoslandi.

References

1. Bruthiaux P. The Discourse of Classified Advertising: Exploring the Nature of Linguistic Simplicity – New York: Oxford University Press, 1996. – Р. 281-285.; Cook G. The Discourse of Advertising. – London; New York: TJ Press (Padstow), 1992. – 251 р.; Goddard A. The Language of Advertising – L., N.Y., 1998. – 144 р.; Никитина С. Национальная специфика текста промышленной рекламы (на материале русско язычных и англо язычных периодических изданий по вычислительной технике): Дис.канд.филол. наук. – Воронеж, 1998. – 231 с.; Курченкова Е. Культурно-языковые характеристики текстов газетных объявлений (на материале английской и русской прессы): Дисс. канд. филол. наук. – Волгогрод, 2000. – 188 с.; Ильинова Е. Рекламный дискурс: ценности, образы, ассоциации // Рекламный дискурс и рекламный текст (2-е изд.): – М.: Флинта, 2016. – С. 38-56.; Кочетова, Л. Английский рекламный дискурс в динамическом аспекте: автореф. дис. д-ра. филол. наук. – Волгоград, 2013. – 40 с.; Лазарева, Э. Рекламный дискурс: стратегии и тактики // Лингвистика: Бюллетень Уральского лингвистического общества, 2003. – Т. – С. 82-121.; Курганова Е. Игровой аспект в современном рекламном тексте: учебное пособие. – Воронеж, 2004. – 122 с.
2. Abdullayev B.X. O‘zbek reklama lingvistikasi: nazariya va amaliyot. Fil. fan. nomz. diss. avtoref. –Andijon, 2020. Azlarova A.A. Tovarlar reklamasini tashkil qilish va samaradorligi (O‘zbekiston korxonalari misolida). Iqtisod. fan. nomz. diss. avtoref. –Toshkent 2005. Shomuratova N.N. O‘zbek oilalarida reklama qilinayotgan mahsulotlar idrokining ijtimoiy-psixologik xususiyatlari. Psix. fan nomzodi avtoref. –Toshkent 2011. Mo‘minova A.A. Reklama matnida undash kategoriyasining verballashuvi. Filol. fanl. bo‘yicha fals. dokt. diss. avtoref. – Toshkent, 2021.
3. Тюрина С.Ю. О понятиях рекламный дискурс и рекламный текст. // «Вестник ИГЭУ» Вып. 1. 2009. – C. 3.
4. Mass Media and Society. Ed. by James Curran and M. Gurevitch. – London/etc./: Edvard Arnold, 1993. –350 p.; Communications Research at Stanford University Wilbur Schramm. Urbana, 1960.; Jefkins F. Advertising Today. – London: Internacional Text book Co. –1977. 442 p.; Шигапова Д.К. Реклама как социальный институт: дис. канд. соц. наук. Казань, 1995. –138 с.; Ўзбекистон миллий энциклопедияси. 7-жилд. Парчин – Солиқ. – Тoshkent. Давлат илмий нашриёти, 2004. – 704 б.
5. Dictionnaire historique de la langue française. Dictionnaires le Robert. – Paris, 2000.v.3. – 4304 p.
6. Adam J.M., Bonhomme M. L’argumentation publicitaire. Rhétorique de l’éloge et de la persuation. – Paris: Armand colin, 2007.
7. Иссерс О.С. Речевое воздействие: учеб. пособие. – 6-е изд., стер. – М.: ФлИнта, 2020. – 240 с.; Морозова И.Г. Морозова И.Г. Слагая слоганы. ... М.: Эксмо, 2011. 543 с.; Медведева E.В. Рекламная коммуникация. - 3-е изд. – Москва: URSS, 2008. – 277 с.
8. Ожегов С. И. Словарь русского языка / С. И. Ожегов / под ред. Н. Ю. Шведовой. Москва: Русский язык, 1989. – 750 с.
9. Петровский А. В. Электронный ресурс: 6
10. Котлер Ф. Маркетинг. Гостеприимство и туризм: Учеб. для вузов. – Москва: ЮНИТИ, 1998. – 168 с.
11. Бове К.Л., Аренс У.Ф. Современная реклама. Тольятти: Изд. Дом Довгань, 1995.
12. Котлер Ф. Основы маркетинга. – Москва, 2001.
13. Le petit Larousse illustré. Encyclopédie. – Paris, 2005. 877 p.
14. O‘TIL, III tom. A. Madvaliev. – Toshkent, “O‘zbekiston milliy ensiklopediyasi” Davlat ilmiy nashriyoti. 2011. 373 b.
15. Les règles générales relatives à la publicité commerciale. Paris, 2015. 7 p.
16. O‘zbekiston Respublikasining 2022-yil 7-iyundagi O‘RQ-776-son “Reklama to‘g‘risida”gi Qonuni //(Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 08.06.2022-y., 03/22/776/0498-son).
17. Яндиева З.Д. Коммуникативные стратегии в гендерном рекламном тексте: Дис. канд. филол. наук. – Нальчик, 2011. – C. 67.
18. Костомаров В.Г. Культура речи и стиль. – Москва: Просвещение, 1960. – 24 с.
19. Histoire de la publicité. file:///C:/Users/Professional/Downloads/5384ce6b9ea57%20(2).pdf
20. Ivan Radovanović. Publicité: Évolution ou révolution. https://www.academia.edu/11735591 – 20 p.
21. Ромат Е. Реклама. История - теория - практика. Учебник для вузов. – Москва, 2002. – 25c.
22. Stéphane Pincas, Marc Loiseau. Une histoire de la publicité. Broché. Paris – 2008.
Nashr qilingan
2024-01-26