BOSHLANG‘ISH SINF ONA TILI DARSLARINI DOLZARB MUAMMOLARI

  • Nazar YO‘LDOSHEV Qarshi innоvatsion ta'lim universiteti Pedagogika va xorijiy tillar kafedrasi katta o‘qituvchisi
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##: https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.1.1..591
"Kalit so‘zlar" : Ta’lim, tarbiya, metodika, savod chiqarish, rivojlanish, nutq o’stirish, fonetika, grammatika, mazmun, mohiyat, vazifa, bilish, xotira, aql, idrok, nutq o’stirish

"Maqola"

Ushbu maqolada boshlang’ich sinf ona tili darslarining bugungi kundagi dolzarb muammolari haqida fikr yuritilgan. Kundan kunga ta’lim samrasini yaxshilash uchun prezidentimiz va ta’lim vazirligi tomonidan yangi qarorlar va farmonlar joriy qilinmoqda. Biz ham ushbu maqola orqali boshlang’ich sinf ona tili fanlarining ayrim muammolarini yortib uni bartaraf etish choralarini bayon etmoqchimiz. Zero bu fan orqali yosh avlod o’zligini, milliy g’rurini anglaydi va savod chiqarishlari uchun ona tili fani g’oyat muhim hisoblanadi. Shuning uchun ham biz ona tili fanini o’rganishdagi muammolarni biz ushbu maqolada o’rganib chiqdik va bu muammolarni qanday usullardan foydalanish orqali bartarf qilish mumkinligini ham o’rgandik. Qolaversa, bu muammolarni yechish usullardan foydalansak, o’quvchilar o’zlashtirishlarda qandan o’zgarishlar bo’lishini ham o’rgandik. Biz quyida ko’rsatib o’tgan ona tili fanidagi muammolarga boshlang’ich ta’lim o’qituvchilari hamda ona tili fani o’qituvchilar alohida e’tibor qaratishlari kerak.

References

1. O‘zbekiston respublikasi “Ta’lim to‘g’risida”gi Qonuni // https://lex.uz/docs/- 23.09.2020 yildagi O‘RQ-637-son
2. Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси тўғрисида”ги Фармони. // Ўзбекистон Республикаси Қонун ҳужжатлари тўплами.–Т., 2017. Б.38.
3. Mirziyoyev Sh.M. Tanqidiy tahlil, qat’iy tartib-intizom va shaxsiy javobgarlik-har bir rahbar faoliyatining kundalik qoidasi bo‘lishi erak. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2016 yil yakunlari va 2017 yil istiqbollariiga bag‘ishlangan majlisdagi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining nutqi // Xalq so‘zi gazetasi. 2017 yil 16 yanvar, №11.
4. Abdullayeva B.S.Fanlararo aloqadorlik turlari hakida // Uzluksiz ta’lim. -2005.
5. Avesto. Tarixiy-adabiy yodgorlik. Asqar Mahkam tarjimasi.-T.: Sharq NMAK, 2001. – 400 b.
6. Avloniy Abdulla. Turkiy guliston yoxud axloq. – T.: O‘qituvchi, 1992.–160 b.
7. Al-Buxoriy, Abu Abdulloh Muhammad ibn Ismoil. Al-adab al-mufrad (Adab durdonalari). – T.: O‘zbekiston, 1990. – 199 b.
8. Al-Buxoriy, Abu Abdulloh Muhammad ibn Ismoil. Hadis. Al-Jome’ as-sahih.
4 kitob. 1-kitob. – T.: Qomuslar Bosh tahririyati, 1991. – 550 b.
9. Aliyev A. Ma’naviyat, qadriyat va badiyat (Vatan fidoiylari). – T.: Akademiya, 2000. – 630 b.
10. Almetov N. Pedagogika. Savollar va javoblar. O‘quv qo‘llanma.-Almati: Nurli beyne, 2004.-201 b.
11. Amir Temur o‘gitlari (to‘plam)Tuzuvchilar:B.Ahmedov, A.Aminov.-T.: Navro‘z, 1992. – 64 b.
12. Baxramov A., Sharipov Sh., Nabiyev M. Tabiatshunoslik. Umumiy o‘rta ta’lim maktblarining 3-sinf uchun darslik. –T.:Cho‘lpon nomidagi NMIU, 2019-yil. –28 b.
13. Beruniy, Abu Rayhon. Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar. Tanl.asarlar.– T.: Fan, 1 t. 1968. – 488 b.
14. Ergashev Q. Yoshlarning ma’naviy tarbiyasi. Toshkent: Ma’naviyat. – 1999, 38 b.
Nashr qilingan
2024-02-01