KREDIT TIZIMI ASOSIDA TA’LIM JARAYONLARINI TASHKIL ETISH
"Maqola"
Ushbu maqolada O‘zbekistondagi ta’lim tizimini 2016 yildan keyingi rivojlanish bosqichlari xalqaro tan olingan ta’lim tizimlarini o‘rganish asnosida tahlil qilingan. Shu bilan birgalikda mamlakatimizdagi normativ hujjatlar va umume’tirof etilgan kredit tizimlari o‘rganilgan. Ulardagi tuzilmalar o‘rganilib bizni ta’lim tizimimizga mos jihatlari yoritilgan.
Yurtimizdagi oxirgi yillardagi ta’limga berilayotgan keng ko’lamli islohatlar oliy ta’lim tizimini jahon talablari darajasidagi o‘qitish tizimi asnosida olib borilishi borasida keng ko‘lamli ishlar olib borilmoqda.
Shu nuqta’yi nazardan hozirgi kunda dunyoda keng miqyosda qo‘llanilayotgan ta’lim tizimlari bu Yevropa kredit tizimi, AQShning ta’lim tizimi, Britaniya va Okeaniya kredit tizimlari tarixi ularda olib borilayotgan jarayonlar ilmiy asoslar va manbalar asosida o‘rganilib yoritishga harakat qilingan.
Maqolani yoritishda kreditlarga ajratilgan soatlar ularni o‘zlashtirish tartibi hamda kreditlarni to‘plash, eng asosiy jihatlaridan biri bakalavr va magistraturada o‘qish davriligi va bu davrda to‘planadigan kreditlar miqdorlari ham bir qancha manbalar asosida yoritilgan.
References
2. O‘zbekiston Respublikasining 2020 yil 23 sentabrda qabul qilingan “Ta’lim to‘g‘risida”gi O‘RQ-637-sonli Qonuni.
3. Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 8 октябрь “Ўзбекистон Республикаси олий таълим тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиқлаш тўғрисида”ги ПФ-5847-сонли Фармони.
4. Усмонов Б.Ш., Хабибуллаев Р.А. Олий ўқув юртларида ўқув жараёнини кредит-модуль тизимида ташкил қилиш. Ўқув қўлланма. Т.: “Tafakkur” нашриёти, 2020 й. 120 бет.
5. Азизов У. Кредит-модуль тизими ва унинг ўзига хос хусусиятлари. http://uzbekistonovozi.uz/uz/articles/ i (Манбага 15.09.2020 да мурожаат этилган).
6. Мустафақулов Ш., Султонов М. Кредит-модуль тизимига ўтиш нима учун керак? Мақсад, моҳият ва афзаллик http://xs.uz/uzkr/post/kredit-modul-tizimiga-otish-nima-uchun-kerak-maqsad-mohiyat-va-afzallik Интернет манба. (Манбага 15.09.2020 да мурожаат этилган).
7. Ўринов В. Ўзбекистон Республикаси олий таълим муассасаларида ECTS кредит-модуль тизими: асосий тушунчалар ва қоидалар. Ўқув қўлланма. Нью Брансвик Университети, 2020 й.
8. Ганчеренок И.И., Грибовская Э.Л. Модели магистрской подготовки: Шветсия, Великобритания, Испания. Минск,2002, 96 с.
9. Распространение Болонского процесса: о декларации к внедрению на практике. В 3-х частях. Часть 2. Тенденции развития Болонского процесса, его инструменты и опыт внедрения / Р.Р. Агишев, И.В. Анисимова, Ш.М. Валитов, Д.А. Гопкало, В.Г. Крюков, А.Е. Пушкина, Л.А. Симонова, А.П. Снегуренко. Под ред. проф. Р.Р. Агишева. - Казань, КГТУ им. А.Н. Туполева, 2008. - 118 с.
10. Shaping our Own Future in the European Higher Education Area // Convention of European Higher Education Institutions. - Salamanca, 2001, 29-30 march.