THE ROLE OF THE TEACHER IN THE FORMATION OF THE EMOTIONAL WELL-BEING OF PRESCHOOL CHILDREN

  • Лейла КАЗИМОВА, преподаватель кафедры “Педагогика” Ургенчского государственного педагогического института
Keywords: Preschooler, teacher, emotions, emotional development, relationships, parent, guardian.

Abstract

This article describes the role of the relationship between a child and a teacher-teacher in the emotional development of a preschooler, emotions in the mental development of preschool children, the visibility of emotions and the expression of feelings. The level of study of the problem of emotions in international psychology is also analyzed.

References

1. Денхэм (1998). Эмоциональное развитие детей раннего возраста. Guilford Publications, Incorporated.
2. Колдуэлл, Б.М., и Риччути, Х.Н. (1973). Развитие привязанности младенца к матери. Издательство Чикагского университета, 1-94.
3. Робинсон Дж.Л., Эмде Р.Н., Корфмахер Дж. (1997). Интеграция аспекта эмоциональной регуляции в программу посещения родителей и детей раннего возраста. Журнал общественной психологии, 25, 59–75.
4. Томпсон, Р.А. (1990). Симпозиум Небраски по мотивации: Том 36. Социально-эмоциональное развитие. Эмоциональная компетентность. Издательство Линконского университета Небраски, 115–161.
5. Фокс, Н. (ред.). (1994). Регулирование эмоций влияние отношений привязанности. Монографии Общества исследований. Развитие ребенка, 59 (2-3, серийный № 240), 228-249.
6. Хартуп, WW (1989). Социальные отношения и их развитие значение, журнал Американский психолог, 44, 120–126.
Published
2024-04-05
How to Cite
Лейла КАЗИМОВА,. (2024). THE ROLE OF THE TEACHER IN THE FORMATION OF THE EMOTIONAL WELL-BEING OF PRESCHOOL CHILDREN. News of the NUUz, 1(1.4), 108-111. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.4.2013