INTERNATIONAL EXPERIENCE IN DEVELOPING SPECIAL COMPETENCE OF TEACHING STAFF BASED ON CONTEXTUAL LEARNING
Abstract
This article analyzes international experience in developing special competence of teaching staff based on contextual learning. The article presents information about the theory and practice of contextual learning, its role in improving the professional qualifications of teaching staff and the pedagogical effectiveness of this process. The results of the study show the importance of studying international experience in developing special competence of teachers through contextual learning.
References
Natalie R.Language acquisition and cultural mediation: vygotskian theory./ -Asia Pacific Journal of Contemporary Education and Communication Technology. Year: 2017, Volume 3, Issue: 2
Козырева В.А., Н.Ф.Радионовой. А.П.Тряпициной Компетентностный подход в педагогическом образовании. Коллективная монография/– Спб.: Изд-во РГПУ им. А.И.Герцена, 2008. – 392 с
Вербицкий А.А. Контекстное обучение: Теория и практика. Москва-2002.
Вербицкий, А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход / А. А. Вербицкий. - М. : Высшая школа, 1991.
Вeрбицкий A.A. Кoмпeтeнтнoстный пoдxoд и тeoрия кoнтeкстнoгooбучeния. – М.: ИЦ ПКПС, 2004.
Дьюи Дж. Психология и педагогика мышления / Пер. с англ. Н. М. Никольской; Под ред. (и с предисл.) Н. Д. Виноградова. — М.: Мир, 1915. — 202 с.
Выготский, Л. С. Избранные психологические исследования / Л. С. Выготский. - М. : Изд-во АПН РСФСР, 1956.
Хуторского А.В. Компетенции в образовании: опыт проектирования : сб. науч. тр. / под ред.– М.: Научновнедренческое предприятие «ИНЭК», 2007. - 327 с
Хуторской А.В. Эвристическое обучение. Теория, методология, практика. – М.: Международная педагогическая академия. – 1988. – 266 с
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.