THE MAIN ASPECTS OF CONNECTIVISM AS A THEORY OF LEARNING
Keywords:
Learning, theory of learning, education, connectivism, pedagogy, philosophy of education
Abstract
The article discusses the main aspects of such a theory of learning as connectivism. The author analyzes the theoretical postulates of the founders of this approach, deduces its features and significance for the modern educational environment. Together with this, the author compares the connectivist theory of learning with other concepts.
References
1. Таджиходжаева Э.Р. Особенности применения методов игропедагогики в высшем образовании // Ijtimoiy-gumanitar fanlarning dolzarb muammolari. – 2023. – №S/8(3). – С.392. DOI: 10.47390/SPR1342V3SI8Y2023N55.
2. Таджиходжаева Э.Р. Визуализация учебных материалов – как инструмент эффективного вовлечения обучающихся в учебный процесс // MMIT Proceedings, 2023. – С.16-18. DOI: 10.61587/mmit.uz.vi.33.
3. Siemens, G. Connectivism: A learning theory for the digital age // International Journal of Instructional Technology and Distance Learning. – 2005. – №2. http://www.itdl.org/Journal/Jan_05/article01.htm.
4. Downes S. Connectivism // Asian Journal of Distance Education. – 2022. – Vol. 17. – No. 1. – P.58-87.
5. Voskoglou M.Gr. Connectivism vs Traditional Theories of Learning // American Journal of Educational Research. – 2022. – No. 10(4). – P. 257-261. DOI: 10.12691/education-10-4-15.
6. Utecht J., Keller D. Becoming Relevant Again: Applying Connectivism Learning Theory to Today’s Classrooms // Critical Questions in Education. – 2019. – No. 10:2. – P.108-119.
7. Итинсон К.С. Коннективизм – обучение в цифровую эпоху // Балтийский гуманитарный журнал. – 2021. – Vol. 10. – No. 4(37). – С.96-98.
8. Итинсон К.С., Чиркова В.М. Обзор платформ электронного обучения: инструменты, преимущества, недостатки // Балтийский гуманитарный журнал. – 2021. – Vol. 10. – No. 3(33). – С.200-203.
9. Karimov R., Naumenko O., Saidova K., Elmuratov R., Bekbaev R. The Phenomenon of Education in the Context of an Intercultural Philosophical Approach // Wisdom. – 2022. – №4(24). – P.84-90. DOI: 10.24234/wisdom.v24i4.941.
10. Саидова К. Социально-философские перспективы развития современного образования // MMIT Proceedings, 2023. – С.160. DOI: 10.61587/mmit.uz.vi.33.
11. Бекбаев Р.Р. Теории познания: Учебное пособие. – Ташкент: TIUE, 2023. – С.68-69.
12. Sas N., Didenko N., Sira L., Mokan N., Vakerych M. Innovative systems of Ukrainian education in the context of globalization: philosophical content of categories // Eduweb-revista de tecnologia de informacion y comunicacion en educacion. – 2023. – Vol. 17. – Issue 2. – P.285-295. DOI: 10.46502/issn.1856-7576/2023.17.02.24.
2. Таджиходжаева Э.Р. Визуализация учебных материалов – как инструмент эффективного вовлечения обучающихся в учебный процесс // MMIT Proceedings, 2023. – С.16-18. DOI: 10.61587/mmit.uz.vi.33.
3. Siemens, G. Connectivism: A learning theory for the digital age // International Journal of Instructional Technology and Distance Learning. – 2005. – №2. http://www.itdl.org/Journal/Jan_05/article01.htm.
4. Downes S. Connectivism // Asian Journal of Distance Education. – 2022. – Vol. 17. – No. 1. – P.58-87.
5. Voskoglou M.Gr. Connectivism vs Traditional Theories of Learning // American Journal of Educational Research. – 2022. – No. 10(4). – P. 257-261. DOI: 10.12691/education-10-4-15.
6. Utecht J., Keller D. Becoming Relevant Again: Applying Connectivism Learning Theory to Today’s Classrooms // Critical Questions in Education. – 2019. – No. 10:2. – P.108-119.
7. Итинсон К.С. Коннективизм – обучение в цифровую эпоху // Балтийский гуманитарный журнал. – 2021. – Vol. 10. – No. 4(37). – С.96-98.
8. Итинсон К.С., Чиркова В.М. Обзор платформ электронного обучения: инструменты, преимущества, недостатки // Балтийский гуманитарный журнал. – 2021. – Vol. 10. – No. 3(33). – С.200-203.
9. Karimov R., Naumenko O., Saidova K., Elmuratov R., Bekbaev R. The Phenomenon of Education in the Context of an Intercultural Philosophical Approach // Wisdom. – 2022. – №4(24). – P.84-90. DOI: 10.24234/wisdom.v24i4.941.
10. Саидова К. Социально-философские перспективы развития современного образования // MMIT Proceedings, 2023. – С.160. DOI: 10.61587/mmit.uz.vi.33.
11. Бекбаев Р.Р. Теории познания: Учебное пособие. – Ташкент: TIUE, 2023. – С.68-69.
12. Sas N., Didenko N., Sira L., Mokan N., Vakerych M. Innovative systems of Ukrainian education in the context of globalization: philosophical content of categories // Eduweb-revista de tecnologia de informacion y comunicacion en educacion. – 2023. – Vol. 17. – Issue 2. – P.285-295. DOI: 10.46502/issn.1856-7576/2023.17.02.24.
Published
2024-01-29
How to Cite
Эльвира ТАДЖИХОДЖАЕВА. (2024). THE MAIN ASPECTS OF CONNECTIVISM AS A THEORY OF LEARNING. News of the NUUz, 1(1.1.1), 199-200. https://doi.org/10.69617/uzmu.v1i1.1.1.736
Section
Articles